שיווק באינטרנט – צורת השיווק היעילה ביותר

שיווק באינטרנט – צורת השיווק היעילה ביותר

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של העולם המערבי במאה העשרים ואחת הוא אופיו הצרכני. תרבות הצריכה של ימינו היא תרבות ענפה ומפותחת אשר מושלת בחיי כולנו, בין אם אנחנו שמים לכך לב או לא, ובין אם אנחנו מודים בכך והולכים עם הזרם, או שמה מתכחשים לכך ומנסים לצאת מהמשחק.

 

עולם הפרסום והשיווק אשר ניזון מתרבות הצריכה ומזין אותה חזרה, גם הוא עולם שלם ומפותח, כאשר תעשייה זו מגלגלת מאות מיליארדי דולרים בשנה מסביב לעולם.

כאשר חושבים על כך מעט, מגלים כי אי אפשר לשרוד כיום ללא שיווק נכון. עסקים רבים נפלו מכיוון שלא פורסמו ושווקו כראוי, ולהיפך – עסקים רבים התפתחו והגיעו למימדי ענק הודות לשיווק ופרסום נכון.

 

קיימים מספר מדיומים בהם ניתן לפרסם ולשווק. מדיומים אלו כוללים בין השאר את אמצעי התקשורת המסורתיים כגון עיתונים, טלוויזיה ורדיו, וגם את אמצעי התקשורת המתקדמים יותר, אשר נדמה כי הולכים ומשתלטים על העולם, בין אם מדובר בחברה המתמחה בשירותי תיקון מחשבים, מכירת מחשבים וכד’ ובין אם מדובר בתיירות ונופש. מדובר כאן בראש ובראשונה באינטרנט.

 

שיווק באינטרנט – היתרונות המרכזיים

אז מהם בעצם היתרונות המרכזיים הגלומים בתהליכי שיווק באינטרנט?

  • תפוצה – ללא ספק, האינטרנט הוא כיום אמצעי התקשורת בעל התפוצה הרחבה ביותר. מעל למחצית מאוכלוסיית העולם כולו, ורובו המכריע של העולם המערבי (יעד השיווק העיקרי של מוצרים רבים) מחוברים כיום לאינטרנט, יותר מטלוויזיה, רדיו, עיתונים או כל אמצעי תקשורת אחר. כמובן שהיתרון למשווקים כאן הוא ברור – אמצעי התקשורת שיביא את הפרסום שלך למרב האנשים הוא היעיל ביותר עבורך. חשבו על תחום תיקון מחשבים אונליין לדוגמא: ניתן ליצור קשר עם טכנאי מחשבים המתחבר אליך ומבצע תיקון מחשב מכל מקום בארץ ובעולם – אפקטיבי, מהיר ואין מגבלה לתפוצה.
  • פילוח שוק אפקטיבי – כאשר בונים קמפיין שיווקי, אחד השלבים החשובים ביותר הוא פילוח נכון של השוק, כלומר – מציאת קבוצות אנשים רלבנטיות בעלות סיכוי גבוה לרכישת המוצר, והכוונת השיווק לקבוצות אלו. ובכן, בתחום שיווק ופרסום באינטרנט, אין לזה מתחרים. מנועי חיפוש חכמים יודעים כיום לקטלג גולשים על פי תחומי העניין שלהם לאורך חודשים ושנים של חיפושים. כך, כאשר תחלו לשווק באינטרנט, תוכלו לדאוג כי הפרסומת של המוצר שלכם תגיע ישירות, בין לילה, לאלפי אנשים אשר מוצר זה רלבנטי עבורם, אנשים שכבר חיפשו משהו דומה ברשת. לדוגמא, גולש הזקוק לשירות של תיקון מחשבים ומחפש טכנאי מחשבים, לא יקיש בגוגל: “מלון באמסטרדם” – החיפוש ממוקד, נגיש ופשוט.
  • עלויות נמוכות – כל פרסום שנעשה במרחבי הרשת הוא וירטואלי, ולכן בדרך כלל יהיה זול יותר. אין כאן עלויות מטורפות להכנת הפרסומת, כמו שכירת ציוד, שחקנים, מפיקים ובמאים, בדומה לפרסומות המופקות לטלוויזיה או לרדיו. אין זה אומר כי השיווק באינטרנט הוא בחינם – עדיין עשויות להיות עלויות כמו הכנה גרפית של הפרסומת או תשלום למנוע החיפוש ולאתרים מסוימים על שטח הפרסום בהם, אך על פי רוב עלויות אלו נמוכות משמעותית מעלויות הכנת קמפיין שיווקי ב”עולם האמיתי”, כלומר – מחוץ לאינטרנט ומי שנהנה מזה הוא הצרכן. הלקוח יגלה כי תיקון מחשבים מקוון זול יותר בד”כ (בהשוואה לאותה רמת איכות) מתיקון מחשבים בבית הלקוח או במעבדה, הודות ליתרונות השירות באמצעות הרשת.

 

לסיכום,

שיווק נכון של המוצר או השירות שאתם מציעים, בין אם טכנאי מחשבים ובין אם שירותי סוכנות נסיעות ותיירות, הוא חשוב לא פחות מכל מרכיב אחר בעסק שלכם. זהו מרכיב אשר יכול לבדו לקבוע אם העסק שלכם יצליח או ייפול. פלטפורמת השיווק היעילה וההגיונית ביותר כיום היא ללא ספק רשת האינטרנט. אז אל תחכו יותר – קפצו על העגלה ושווקו את עצמכם ברשת…