גיבוי למחשב – כי לא הכל יושב על דומיין

העולם שבו אנו חיים היום הוא עולם מקוון. העמדה של המחשב הבודד כבר לא קיימת, וכל הקשר היום הוא מקוון. למרות שהיום אנשים רבים בעלי אתרי אינטרנט שומרים על מידע בעזרת שירות של אחסון אתרים על דומיין מסוים, עדיין יש משמעות גדולה מאד לגיבוי של המחשב האישי לכם.

מדוע הגיבוי הוא חשוב? כי כך כל המידע יישמר תמיד על דומיין. יש לא מעט מסמכים אישיים, תמונות פרטיות, סרטונים שהורדתם, קבצי מוזיקה וכיו”ב – שאתם לא מעוניינים לשחרר את הרשת, אבל אתם בהחלט רוצים לשמור על המחשב שלכם. מכיוון שבמחשב נוצרות לעתים תקלות – ברור שיש צורך לגבות את המחשב שלכם. כעת נשאלת האלה –  איך מגבים מחשב אישי בצורה פשוטה? ניתן להיעזר בטכנאי מחשבים , ואפשר גם לבד.

 

גם אחסון אתרים, גם תוכנה, גם כוננים

נתחיל מהפתרון הבסיסי ביותר שניתן כיום בצורה חינמית לגיבוי המחשב האישי שלכם – ברוב מערכות ההפעלה החדשות כיום, האופציה לגיבוי מגיעה מובנית ביחד עם המחשב. בווינדווס 7 לדוגמה, יש פעולת גיבוי שהמחשב מבצע אחד לתקופה מסוימת. עם זאת, הגיבוי הוא מאד כללי ובסיסי, וכדאי לדעת שלעתים כאשר מערכת ההפעלה נהרסת לחלוטין – הגיבוי עלול ללכת יחד איתה. לכן אנשים רבים מחפשים פתרון חיצוני. חשוב לדעת, שאם אתם יכולים לשמור מידע בעזרת חברת אחסון אתרים שמאחסנת את האתר שלכם – כדאי לעשות זאת, כי אין גיבוי טוב יותר מרשת האינטרנט. לעתים אפילו שירות פשוט לכאורה כמו גוגל דוקס – בהחלט יכול לעשות עבורכם את העבודה.

כמובן שיש גם שירותים מורכבים יותר, שמתאימים למי שצריך לאחסן כמות גדולה יותר של מידע, אלא שלרוב במקרה של מחשב אישי ולא עסקי – אין צורך בפתרון מורכב מידי.

אופציה נוספת לגיבוי מוצלח, הוא רכישה של תוכנת גיבוי. היום יש לא מעט תוכנות איכותיות מאד שיוכלו לגבות את המחשב שלכם. מחיר התוכנות הוא מגוון מאד ויכול לנוע בין 50 ל150 דולר – תלוי באיכות הגיבוי הרצויה ובכמות המידע שיש לגבות. אם כאמור המחשב הוא אישי – גם תוכנה זולה יחסית תוכל לעשות את העבודה בצורה טובה.

 

לגבות על כונן נייד

אופציה נוספת שבהחלט ראוי להכיר, היא הגיבוי על פני כונן קשיח שיהיה נייד. אם אתם רוצים לגבות מוזיקה וסרטי וידאו – נגנים עם זיכרון גדול יכולים להיות אופציה מעולה. אם אתם צריכים לגבות ג’יגות רבות של מידע – כונן קשיח נייד הוא אופציה מעולה. המחירים של הכוננים הקשיחים היום הם לא גבוהים במיוחד, ובהשקעה חד פעמית של כמה מאות שקלים בודדים, אתם יכולים להבטיח שכל המידע החשוב שלכם יישאר שלם לחלוטין.

יתרון נוסף של כונן קשיח נייד הוא האפשרות כמובן להוסיף אליו עוד מידע חדש לחלוטין שלא על הכונן הקשיח הפנימי, וכך תוכלו גם להעביר אותו בין מחשב למחשב בצורה נוחה.