טכנאי מחשבים – מעכשיו לעכשיו

לא אחת עלות הצורך בבואו של טכנאי מחשביםלביתנו “מעכשיו לעכשיו” להיזקקות נואשת: מה נעשה בלעדיו. כמה זמן נושבת בעל כורחנו בגלל אי-ידיעתנו לשחזר קובץ חשוב שנמחק, אשר בהעדרו אין לנו אפשרות ויכולת להמשיך בעבודתנו?

כאשר אנחנו מחפשים טכנאי מחשבים  אנחנו מצפים שהוא יהיה אמין, זמין, יסודי. שינקוב לנו מחיר סביר, הוגן. שאפשר יהיה לקרוא לו בכל שעה בידיעה כי הוא יתייצב בביתנו או, לחלופין, יקבל אותנו במעבדתו ללא דיחוי. שיבין  כי  גורם הזמן משמעותי עבורנו בדיוק כמו בשבילו, כי זמן שווה כסף וזמן שאינו מנוצל שווה כסף מבוזבז…. או אבוד….

הואיל והצורך בטכנאי מחשבים הוא צורך  אמיתי  וממשי  וכל מי שעובד עם מחשב יודע כי תמיד צפויות הפתעות  (לא נעימות)  ועל-פי רוב במקום ובזמן הכי פחות צפויים – חשוב ומומלץ להתוודע אל טכנאי טוב מבעוד מועד.

חשיבותו של סקר שוק

קחו את הזמן. בקשו הצעות (לרבות, כמובן, הצעות מחיר). בקשו לראות תעודות הסמכה. בקשו חוות דעת של אנשים שטכנאי המחשבים המועמד לשרת אתכם ביצע עבורם עבודות.  בררו וודאו כי הטכנאי יוכל לתת לכם מענה טלפוני בכל שעה. אל תתפשרו על  התנאי הזה, במיוחד כאשר ספקי שירות רבים מציעים עצמם כזמינים במשך 24 שעות ביממה.

חשיבות המחשב

רק אתם יודעים עד כמה חיוני המחשב בחייכם בכלל ובעבודתכם בפרט. המחשב עלול “לשבות” בדיוק כאשר אתם גולשים  ומחפשים  מתנות , מזמינים כרטיסי טיסה להולנד, מצפים לדואר אלקטרוני מסוכן הביטוח שלכם שהבטיח לשלוח הצעה מוזלת לביטוח החיים שלכם, באמצע קריאת מאמר  , בעיצומה של צפייה בסרטון משעשע באתר יוטיוב ועוד.

חשיבות הטכנאי:

חשוב שתהיה לכם ‘כימיה’ עם הטכנאי; שהוא יכיר אתכם  ואתם תכירו אותו כבני אדם. חשוב שתפתחו יחס של אמון והדדיות; שתדעו כי יש על מי לסמוך; שתהיו בטוחים שהוא לא ירמה אתכם ולא יעשוק אתכם; שהוא לא יבצע שום פעולה שאינה הכרחית רק כדי לנפח את  הסכום; שהוא לא יכניס למחשב שום חלק פגום; שיילך לקראתכם במחיר כאשר תיהפכו ללקוחות קבועים שלו, לחלק בלתי נפרד מהגרעין הקשה שלהם.

רשמו את מספר הטלפון שלו במקום בולט. הפכו אותו לחלק בלתי נפרד מספקי השירות החיוניים שלכם. אל תזעיקו אותו לשווא. לא אחת די בשיחת טלפון קצרה כדי לפתור לכם מה שנראה כבעיה  רצינית. לא אחת ניתן להסתפק בהדרכה ובהנחיה באמצעות הטלפון שלכם. לא רק זמנכם יקר, גם הזמן שלו.

בשורה התחתונה: שמירה והקפדה על המחשב באמצעות פעולות שגרתיות פשוטות עשויות להאריך את חייו ולאפשר לו לשרת אתכם זמן רב. אל תעמיסו עליו תוכנות כבדות, הקפידו לסגור אתרים שסיימתם לגלוש בהם, שמרו את המחשב במקום שיש בו אוורור. אל תנו לאבק להצטבר ולהיערם עליו, במיוחד לא בפתחים שלו. והעיקר – שיהיה בהצלחה!