שיווק אפקטיבי ברשתות חברתיות

שיווק אפקטיבי ברשתות חברתיות

נטע דורון

מהן בכלל רשתות חברתיות? מהי מדיה חברתית עליה מדברים השכם וערב? האם פעילות ברשתות חברתיות מתאימה גם לטכנאי מחשבים העוסק ברשתות אחרות לגמרי? או לרופא שיניים? מסתבר שכן. מדיה חברתית מתאימה לכול.

כיום ניתן לשווק כל דבר בכל פלטפורמה. השיווק באינטרנט אפשרי ורצוי, ואחת השיטות היא לשווק את העסק או השירות שלך באמצעות רשתות חברתיות. קראו כאן איך זה עובד.

כמה טיפים להדיוטות שיש להם מושג במרכיבי המחשב אך לא במדיה חברתית. שיווק עסק לתיקון מחשבים עשוי להיות מרתק לא פחות משיווק פרסונה כמו בר רפאלי…

מהי רשת חברתית?

מדובר באתר אינטרנט המעניק במה לכל אדם לפרסם ולהעלות בלוג משלו בין אם בשמו האמיתי או תחת כינוי. בבלוג ניתן להעלות תמונות, סרטים, פוסטים (מאמרים), סיפורים, הזמנה לכנסים או כל תוכן אחר.

בין האנשים ברשת יש אינטראקציה אין סופית. הרשת החברתית היא אתר web 2.0, שפירושה אתר המתבסס על תכני גולשים. ואלה מתחדשים כל שנייה. מאמר על אתר סלולרי חדש או על תיקון מחשבים. הצימאון לתוכן אינו נגמר לעולם. חשבו על הרשת החברתית כרשת ענקית של קורי עכביש המכילים מידע אין סופי, תגובות, שיחות ודיונים בין אלפי האנשים הרשומים אליה והמבקרים בה מדי יום ביומו.

להתנהל ברשת: זהה את קהל היעד שלך

אם קהל היעד שלך הוא אנשים בגילאי 30 ומעלה, נוער, סטודנטים או אולי ילדים – חשוב שתדע למקד את המאמץ השיווקי שלך ברשת החברתית בה הם פעילים. אם אגב, התשובה היא שקהל היעד הוא ממש כולם, כדאי יהיה להתרכז בכמה פלטפורמות בסיסיות וחזקות ולהתנהל שם במקביל.

פתח בלוג מקצועי

מדובר במעין אתר, שבניגוד לאתר רשמי ומסודר, קל הרבה יותר להעלותו ולתפעלו. הדומיין לא יהיה של החברה שלך, היות שבלוג יושב על פלטפורמה של אותו האתר שם ניתן לפתוח אותו. אך מנגד גוגל מאוד אוהב בלוגים ומקדם אותם מהר יותר אפילו מאתרים פורמאליים.

בבלוג העלה את כל פרטי העסק, פרטי התקשרות מקיפים וכמובן- תן לו שם שאינו מהווה תעלומה אלא אחד מפורש וברור המבהיר במה עוסק הבלוג. גם כאן, יש מקום ליצירתיות…

העלה לבלוג תכנים

מה אוהבים אנשים לקרוא? בעיקר טיפים, עצות וכמובן שיטות לחיסכון בכסף. כאשר תקפיד ותמקד תכנים הרלוונטיים לקהל היעד, וכאלה אשר יהיו קצרים, מהירים ובעלי ערך מוסף לגולש המהיר והעצבני תקלע למטרה.

בלוג כתוב היטב ימשוך אליו קוראים רבים ויתהווה לבלוג שחוזרים אליו כל פעם מחדש על מנת להתעדכן בחידושים, טיפים ומידע חשוב. בלוג עם ערך מוסף לגולש הוא מבורך…

לדוגמא, פוסט בנושא כיצד לבחור טכנאי מחשבים מקצועי, כיצד לחסוך הוצאות תיקון מיותרות, הוראות לאיחוי קבצים וכד’. קהל שאינו מקצועי בתחומים אלה יידע להעריך מאמרים כאלה. ועוד, לדוגמא – מידע והמלצות כיצד לבחור  חברה לבניית אתר סלולרי , נצל את האינטראקטיביות של הבלוג – שהרי, ניתן להגיב שם. אם מישהו שואל שאלה, השב מיד. אין ספק שאם הוא נענה מהר ובאדיבות הוא יחזור לבקר. עוד לקוח פוטנציאלי לעסק שלך…

צא לדרך ברשת החברתית

אז עכשיו, כאשר בנית בלוג מקצועי ברשת חברתית, כדאי שתצא מהקונכייה גם לעוד מחוזות.

  • הצטרף לקהילות יעד שיווקיות ברשת (חובבי גאדג’טים, הורים לילדים, מעצבי אתרים..כל מי שעשוי להזדקק לשירות תיקון מחשבים ולמידע בנושא).
  • השתתף בדיונים. ולאו דווקא כאלה הקשורים ישירות לתחום מומחיותך. כל התנהלות ואינטראקציה עם אנשים ברשת החברתית תעורר את סקרנותם לבוא ולבקר בפרופיל שלך ובבלוג שלך.
  • ענה לשאלות. הגב. הפנו אליך שאלה? נתנו לך מחמאה על תמונה או פוסט שכתבת? הגב, אמור תודה, תן חיזוק. זהו שיווק טהור, הרגשה הטובה שנתת לאדם. אין ספק כי תגובתך חשובה לו והוא יעריך אותה. בטווח הארוך זה עשוי להיתרגם לעסקים.

קשר בין הפלטפורמות

אם יש לך אתר או רק בלוג, או שניהם ואתה פעיל ברשת חברתית אחת לפחות, חשוב שתדע לקשר בין הפעילויות. באינטרנט אין קל מכך: לינק שאתה שותל באחד המקומות שיביא את הגולשים למקום אחר בו אתה פעיל גם כן. בכך תעצים את ההתנהלות השיווקית שלך ברשת ותחשוף את עצמך בפני יותר גולשים, שהם הלקוחות הפוטנציאלים שלך.

ולסיום, אין צורך לחשוש בפני חשיפת סודות מקצועיים. מה שבאמת אינו לפרסום כמובן שאין לפרסם. אך מידע רב אחר בו יש לך ביטחון שאין בעיה לחשוף אותו בפני הקהל הרחב, הוא הזדמנות נהדרת להדגים יכולות שלך וידע מקצועי. בעל מקצוע “חזק” ורציני אינו אמור לפחד לחשוף “סודות” מקצועיים.