שיקולים בבחירת מחשב נייד לסטודנטים

בחירת מחשב נייד לסטודנט

מאת: עופר שוקרון

 

בחירת מחשב נייד עבור סטודנטים זה בהחלט עסק לא פשוט. הסיבה העיקרית בגינה כה קשה לבחור, היא העובדה כי קיימים כל כך הרבה סוגים של מחשבים ניידים, מביתן של כל כך הרבה יצרניות. כל יצרנית מתפארת ומתהדרת בשמות מפוארים ממיטב מדינות המערב, בהם מחשבים של ענקיות כמו IBM, DELL, HP ועוד. אם כן, מה מייחד מחשב נייד המתאים לסטודנטים? במה נבדל מחשב נייד המשרת טכנאי מחשבים ממחשב של סטודנט? האם הסטודנט יצטרך להשקיע את אותו סכום של כסף אותו יצטרך להשקיעטכנאי מחשבים בבחירת מחשב נייד? על שאלות אלו ואחרות, נרחיב במאמר הבא.

 

בחירת מחשב נייד לסטודנט – משקל המחשב

 

אחד הנושאים החשובים ביותר בעת בחירה של מחשב נייד לסטודנט, הוא נושא המשקל. המחשב הנייד המשרת את הסטודנט, הוא מעין פנקס רישומים עתיר טכנולוגיה, ההולך עימו לכל מקום ומקום. מסיבה זו, ובכדי שלא ירגיש כי הוא אכן נושא עמו את כלל המסמכים השמורים על גבי הדיסק הקשיח במחשב הנייד, רצוי שהמחשב יהיה קל ביותר לנשיאה.

 

יחד עם זאת, בבחירה של מחשב נייד קל, אנו בכל זאת מוותרים על משהו, שהרי הטכנולוגיה אמנם מתקדמת, אך המזעור עודנו בתחילת דרכו, על כן מחשב נייד קל, בדרך כלל יצביע על ביצועים פחותים יחסית למחשב נייד כבד יותר, העומד באותו עידן טכנולוגי.

 

אם כן, על מה נוותר בבחירה של מחשב נייד קל? כל שהסטודנט רוצה מהמחשב שלו הוא שיעבוד, שניתן יהיה לכתוב בו מסמכי וורד, להכין בו מצגות, ושניתן יהיה לגלוש בו באמצעותו ברשת האינטרנט במהירות ובקלות. רוב הסטודנטים לא יידרשו למחשב שיאלץ להכיל תוכנות כבדות, או להדפיס שיקים.

 

ואכן, המחשבים הניידים שמתאימים ביותר לצורכיהם של מרבית הסטודנטים הם הדקיקים והקלים, בהם מחשבי המחברת. פשרה על מחשב מעט נמוך בעוצמתו אינה נחשבת לפשרה כלל, שכן לתפקידו, המחשב הקל הוא מחשב מצוין.

 

המגבלה היחידה של המחשבים הקלים, היא המסך הקטן יחסית, ובעיקר כאשר מדובר במחשבי המחברת. כאן, לעיתים יהיה צורך להשקיע מעט יותר מחשבה, שכן הסטודנט ימצא עצמו שעות ארוכות מול המסך בכתיבת עבודות וסיכומים, על כן אולי כדאי לשקול רכישה של מסך חיצוני, אשר ישרת אותו כאשר יימצא בביתו ויוכל להתחבר אל תחנת העגינה לעבודה נוחה יותר.

 

בחירת מחשב נייד לסטודנט – העוצמה

 

חשיבותה של העוצמה אינה כה גדולה, למעט כאשר הסטודנט מעוניין להשתמש במחשב הנייד בכדי לשחק משחקים מרובי גראפיקה… אם כן, בבואכם לבחור מחשב נייד המתאים לסטודנטים, הצטיידו בשיקים אך הוציאו בדיוק את הסכום שנדרש לתפקודים הנדרשים לכם: מעבד תמלילים טוב, תוכנות אופיס, ואפשרות גלישה נוחה. אין טעם להשקיע יותר מדי כספים בבחירת מחשב עוצמתי מדי. לעומת זאת, כדאי לבחור מחשב בעל שם עולמי, מבית יצרנית מובילה זו או אחרת. ביצועי המחשבים דומים למדי, אך ההבדל בדרך כלל יבוא לידי ביטוי בתקופת האחריות, וככל שתקופת האחריות גדולה יותר, כך ייטב כמובן.