תוכנות לניהול מיילים

תוכנות לניהול מיילים

מאת: אדם רוטברד

מהפכת המיילים האלקטרונים של השנים האחרונות מאפשרת לנו לתקשר ברחבי העולם בקלות וכל טכנאי מחשבים יגדיר עבורכם את הגדרות האינטרנט ויאפשר לכם לגלוש. לאחר שיצרתם לעצמכם חשבון מייל שמבוסס על אתר אינטרנט כדוגמת ג’ימייל, תוכלו להשתמש בתוכנות לניהול מיילים שיקלו וישפרו את הניהול של המיילים – מעבר לתיקיות, סימון הערות, וכו’. במאמר הבא נסקר כמה תוכנות ניהול מיילים מומלצות. לפני התקנת התוכנה מומלץ להוריד אנטי וירוס שכולל גם סורק ספאם לייעול ושיפור העבודה.

Windows Live Mail

דרך התוכנה הזו, ובדומה לתוכנת המייל של ג’ימייל, תוכנו לשלב בין תקשורת עם חברים במסנג’ר ובדיקה של מיילים. חשוב להדגיש שהתוכנה מאפשרת רק את ניהול המיילים של חשבונות מבוססי Hotmail וכן כאלה שמבוססים על IMAP וPOP  – בקשו מטכנאי מחשביםשיסביר לכם עוד בנושא (בקצרה, תוכלו לנהל דרך התוכנה כל חשבון של ספק אינטרנט). כמו כן התוכנה מאפשרת לנהל לוח שנה, בלוג משלכם, ואפילו שרת אנטי-ספאם. בחשבונות מבוססי IMAP התוכנה נוטה להיות איטית, וכן לא תוכלו לתייג את המיילים לספריות שונות.

Pegasus Mail

נחשבת לאחת התוכנות החזקות והבטוחות לניהול מיילים, ועל פי המומחים בכלל נחשבת לטובה ביותר. אחת היתרונות של התוכנה הוא היכולת לנהל מספר חשבונות בו זמנית – כמו התוכנה הקודמת, גם זו תומכת במספר חשבונות אינטרנט, POP ו-IMAP. התוכנה מאפשרת לצפות בתקציר של מיילים לפני פתיחתם – בדומה לתוכנת ה- OUTLOOK. בעת שליחת הודעות תוכלו לשלב קודים בשפת HTML. החיסרון העיקרי של התוכנה הוא שלוקח זמן ללמוד אותה וכן שעיצוב ההודעות אינו מושלם.

אינקרדמייל נחשבת לאחת מהתוכנות היותר ידידותיות הניתנות להורדה ברשת. היא מתמחה בעיצובים יפים להודעות ובאותה הנשימה גם מחזיקה באנטי ספאם שנחשב חזק שמוחק אוטומטית גם הודעות שקריות (מכירה של כדורי ויאגרה, זכייה בלוטו שמעולם לא הייתה). היא תומכת במגוון שפות. כאמור העיצוב הוא הצד החזק בה – היא מכילה סמיילים, תמונות, אפקטים תלת מימדים ועוד דברים רבים וטובים שיוסיפו צבע למיילים שאתם שולחים. אפשרות לחיפוש מיילים אפשרית בה ויכולה להקל על מציאתם של מיילים חיוניים. כמו כן, תוכלו להעביר בקלות את כל החשבון מהתוכנה למחשב חדש. החיסרון שלה הוא ההתרכזות בעיצוב בעיקר – השרת אנטי ספאם שלה נחשב לפחות חזק מבין שלוש התוכנות שהוזכרו.

נסו גם לחפש את Mozilla Thunderbird במידה ואתם גולשים בדפדפן מוזילה, אופרה, וכןEudora – שנחשבת לתוכנה קלאסית וחזקה במיוחד שכנראה תצבור תאוצה בשנים הקרובות.