טיפים לבחירת טכנאי מחשבים

טיפים לבחירת טכנאי מחשבים

מאת: נטע דורון

לרבים וטובים זה קורה. המחשב פתאום איטי מדי, משהו קרה לו. לא יודעים בדיוק מה הבעיה אבל ברור שמשהו לא עובד כשורה. מתכבה אחרי ההפעלה, מתחמם, או נתקע ברגעים מכריעים… ומה הפתרון? החלפת כרטיס מסך? שדרוג זיכרון? איחוי קבצים? למי בכלל יש מושג. יותר פשוט לתת לתיקון לטכנאי מחשבים. בעלי מקצוע אמורים לתקן ולדעת הכול, לא? קבלו כמה טיפים לפני שרצים לטכנאי מחשבים.

לפני הטלפון לטכנאי

האינטרנט לא עובד? אין תמונת מסך? חכו רגע, בטרם תתקשרו לטכנאי נסו להבין בעצמכם מהי התקלה. גם להדיוטות כדאי לדעת קצת על המכשיר שבלעדיו לא ניתן כיום לתפקד…

אינטרנט לא מחובר?

משהו שלרוב עובד הוא טסט פשוט של ניתוק המודם מהחשמל לחצי דקה ואז חיבור מחדש לחשמל וניסיון התחברות נוסף לאינטרנט. הכיבוי מאפס את נתוני המודם, מה שעשוי לעזור.

רעשי כונן ומחשב המתכבה באמצע או בתחילת ההפעלה

סביר שאחד המאווררים התקלקל או שפשוט דורש ניקוי יסודי. מאוורר ללא אוויר מתחמם ומפסיק את מערכות המחשב, התקינות. דרוש כאן פשוט קירור שיעבוד כמו שצריך, המחשב אינו מקולקל. דחיית טיפול ניקוי אוורור תגרור בוודאות נזק למחשב.

לא רואים סרטים

מדובר בבעיית קידוד. יש להוריד מהאינטרנט מקודד divx, לאתחל את המחשב מחדש ואז ניתן לצפות במחשב. גם חבר שמבין קצת בדברים האלה יכול לעשות זאת, אין צורך לרוץ לקבל הצעת מחיר משלושה טכנאי מחשבים.

מחשב נתקע

במידה ומדובר במחשב חדש, כנראה ותפסתם וירוס… הפעילו את תוכנת האנטי-וירוס ובצעו בדיקה מקיפה. כיוון אחר יכול להיות בעיה בזיכרון המוטמן במחשב, שאינו מחובר ללוח האם. במקרה כזה יש לפנות לספק המחשבים ממנו קניתם את המחשב וזו כבר בדיקה במסגרת האחריות.

אם מדובר במחשב ישן, ייתכן שהזיכרון כבר אינו מספיק ודרוש שדרוג לצורך עבודה תקינה ושוטפת. אם מהירות המעבד כבר ישנה, ייתכן שכדאי שתקנו כבר מחשב ישן מאשר לשדרג זיכרון. הכול תלוי במחירים, כאשר משווים שדרוג מול החלפה.

לא מסתדרים

אם בכל זאת יש תקלה עליה לא ניתן להתגבר, אין מנוס מלפנות לאיש מקצוע. הרי גם מי שמבין בעיצוב פנים לא מבין לעומקם של דברים כמו מהנדס בניין או אדריכל. הוא הדין במחשבים: אתם אולי אנשי תוכנה מבריקים, אבל לבדכם לא תוכלו לדעת מה מקור התקלה.

להלן כמה טיפים לטובת בחירת טכנאי מחשבים טוב:

  • מיקוד בבעיה – בשיחת הטלפון הראשונה, מקדו את הבעיה: האם המחשב איטי, מרעיש, מסך כחול, כונן נעלם וכד’. ככל שתתארו לפרטים כך ידע הטכנאי לאבחן מראש מה הבעיה ולבדוק אותה, במקום לנחש. במהלך השיחה, שימו לב: האם הטכנאי חסר סבלנות ואינו מקשיב לכם או שהוא דווקא קשוב, מקצועי ונעים? אם אין לו סבלנות, זמן או נכונות להקשיב, מראש חבל לתאם איתו תיקון.
  • מקצועיות: כפי שרופא אינו יכול לאבחן פציינט לפי שיחת טלפון כך גם טכנאי מחשבים. אם הוא מתמחר לכם בדיוק את עלות התיקון ומתחייב לדעת מה התקלה לפני בדיקה, זה קצת  מחשיד.
  • בדקו שמחיר השירות כולל עלות הגעה לביתכם ואבחון. אם אתם רוצים לחסוך כמה שקלים אולי תעדיפו להגיע אליו?
  • בדקו וחקרו לגבי ניסיון הטכנאי: וותק, מומחיות וחוג לקוחות. טוב ביותר יהיה להגיע לטכנאי מחשבים דרך המלצות כמובן.
  • התחייבות זמן תיקון – חשוב מאוד. הרי כל יום ללא מחשב דינו כמעט גזר דין מוות… עד מתי מחויב התיקון להתבצע. האם ניתן גם לפתור את הבעיה בבית ולא לקחת המחשב לתיקון במעבדה, או שהטכנאי יגיע עד אליכם ואז יקבע שיש לקחת למעבדה?
  • זמינות: האם מדובר מראש בטכנאי קשה להשגה, לאור עומס או התנהלות לא מקצועית, או באחד שתמיד זמין ויעיל לטובתכם.
  • יצירתיות: מטרתכם לתקן כמה שיותר מהר ובעלויות הזולות ביותר. האם יש לטכנאי המחשבים ארסנל מחשבתי – יצירתי של כמה פתרונות להציע לכם או שהוא חושב רק בכיוון אחד ויקר?

לסיכום, בחירת בעלי מקצוע ובתוכה בחירת טכנאי מחשבים דורשת “התעסקות”. יחד עם זאת, כאשר מגיעים לאיש מקצוע טוב הבעיה יכולה להיפתר מהר, ביעילות ובמחיר לא יקר. בכל מקרה, גם אם קיבלתם המלצה על טכנאי מחשבים מעולה, דאגו לקבל הצעות מחירים מעוד שני טכנאים, על מנת שתוכלו לדעת בדיוק בפני איזה סדר גודל של הוצאה אתם עומדים.