כיצד תוכל לעזור לעסק שלך להתקדם בעזרת האינטרנט?

בעוד אנשי עסקים, גדולים כקטנים נלחמים על כל חבר בפייסבוק, שוכרים את שירותן של חברות לקידום אתרים, אפילו מכניסים קטעים מצולמים ליוטיוב, ישנם רק מעט שהשכילו לפתוח פודקאסט.

מה זה פודקאסט?

זוהי מילה המורכבת משתי מילים: את ה”פוד” שאלו מ”אייפוד” ואת ה”קאסט” מ”ברודקאסט” (שידור באנגלית). פודקאסט הוא שידור תכנים בתוך המדיום האינטרנטי, המועבר דרך קבצי קול או תמונה (MP3 או MP4) בתיווך המחשב האישי.

מי יכול לפתוח פודקאסט?

כל אחד המעוניין בכך. פודקאסט משודר בחינם ונקלט בחינם ומה שמחבר ביניהם הוא שני מחשבים וקשר לאינטרנט, כך שפרט למספר פריטים (מיקרופון באיכות סבירה, מחשב, מצלמה) אין הוצאות נלוות לתכנים המשודרים וכמעט כל תוכן שתרצו לשדר – תוכלו לעשות זאת ובקלות.

למה לפתוח פודקאסט?

בעידן המודרני, כל עסק וכל ארגון צריך כמה שיותר ערוצי תקשורת העומדים לרשותו. פודקאסט היא דרך מצוינת להעביר תכנים, מסרים, סיפורים ופרסומים אודות המפרסם, העסק וכד’. זהו ערוץ שיווקי לכל דבר, אך הוא לא חייב להיות כזה. כל מי שחלם לשדר ברדיו או להופיע בטלויזיה יכול לערוך, להפיק, לשדר ולקריין בפודקאסט האישי שלו.

אם ערוצים מסחריים בתקשורת פונים לקהל הרחב, יתרון הפודקאסט הוא בלכידת קהל המעוניין להיחשף לתכנים שונים, ספציפיים. הפודקאסט מאפשר למאזין לבחור למה להאזין/ לצפות ובעצם לאילו תכנים להיחשף לפי רצונותיו, בין אם זה מדע וטכנולוגיה, טכנאי מחשבים  ובין אם אופנה, עיצוב תכשיטים וטיפוח.

מהתוכן אל המלל

פתיחת פודקאסט היא דבר פשוט באופן יחסי. אין צורך בידע רב במחשבים ומצד שני אין צורך בידע רב בשידור. המעבר בין המקצוע שלכם לרדיו יכול להיות קצר ביותר – אם, ממילא, אתם מתמחים או מתמצאים בנושא או בכמה.

תזדקקו למעט זמן כדי להפוך את התכנים המוכרים לכם לתכנים המתאימים למדיה רדיופונית, לדוגמה: אם החלטתם לפתוח מכון טיפוח ואסתטיקה הכולל ניתוחים פלסטים, תוכלו לשלב בעסק שלכם פודקאסט ובו תסבירו על סוגי עור, סוגי קרמים וכד’ ולהוסיף על כך את הטיפולים שאתם מציעים ולשלב גם הנחות למאזינים.

אם החלטתם לפתוח עסק לתיקון מחשבים המחזיק טכנאי מחשבים בכל הארץ תוכלו לשלב בעסק שלכם פודקאסט ובו תסבירו על סוגי תקלות סוגי מעבדים ,חומרה וכד’ ולהוסיף על כך את הטיפולים שאתם מציעים ולשלב גם הנחות למאזינים

לכל פודקאסט יש פורום

תמיד רציתם להיות בקשר הדוק עם הלקוחות שלכם וקהל המעוניין לדעת יותר על הנושא בו אתם מתמחים. לאחר שהתחלתם להעלות את התכנים לפודקאסט תתחילו לקבל תגובות בפורום. מכך תוכלו ללמוד מספר דברים – כיצד להשתפר באופן הגשת התוכן, מה הקהל שלכם אוהב, מי הקהל שלכם (אולי תופתעו) ובכלל פידבקים הם כמו ביקורת בונה ומומלץ להתייחס גם לפידבקים עצמם בכתב.

האם פודקאסט הוא רווחי?

לא בהכרח, אך הוא יכול להיות. בעולם הדבר רווחי מאוד, בישראל עוד לא נוצל הפוטנציאל של המדיום הזה. מה שאתם יכולים לעשות, הוא למכור און-ליין מאגרי מידע/ תוכניות מוקלטות שכבר שידרתם, בפורמט של דיסק או MP3/MP4, עם הזמן להכניס לפודקאסט גם מפרסמים, ליצור שתפי”ם עם אתרים אחרים וכד’.

לסיכום

כדאי לבדוק אם התחום הזה יכול להתאים לכם ולהתחיל בקטן. הציצו בפודקאסטים של אחרים ודמיינו איך התוכן שלכם יכול להישמע ולהיראות. להשתמע..