בעלי מקצוע ועבודת השיווק באינטרנט – אש, יא גולש !

שיווק באינטרנט על ידי בעלי מקצוע כמו טכנאי מחשבים העוסקים בתחום תיקון מחשבים מקוון או תיקון מחשבים לא לא מקוון, הוא תחום מהותי ומשמעותי בחייו של כל אתר. מטרתו של מהלך שיווקי שכזה הוא למצוא דרכים, על מנת למלא בצורה טובה יותר את יעדי האתר – בין אם מדובר באתר תדמית או אתר מכירתי, בין אם מדובר בפורטל או באתר חדשות.

עבודתם של בעלי מקצוע בתחום השיווק האינטרנטי, מטרתה למקד את קהל הגולשים אליו האתר פונה, כך שבסופו של דבר תגדל בו תנועת הגולשים הערכיים, כלומר גולשים הנשארים באתר, מעמיקים לתוכו (ועוברים את דף הבית), ואפילו משאירים את פרטיהם בדף “צור קשר”, מצטרפים לרשימת תפוצה או אפילו מבצעים קניה במידה והאתר מאפשר זאת. כלומר, אתר העוסק בתחום תיקון מחשבים המעסיק צוות מקצועי של טכנאי מחשבים יבקש גולשים המחפשים שירות של תיקון מחשבים ולא טיסות לחו”ל… כיצד מביאים את הגולשים המתאימים? כיצד מגיעים אל הקהל הזקוק לשירות של טכנאי מחשבים. כיצד מגיעים אל קהל ממוקד הזקוק לשירות של תיקון מחשבים מקוון? לא בהכרח פשוט…

מהם תחומי העיסוק של בעלי מקצוע בתחום האינטרנט ?

  1. על בעלי מקצוע הפועלים בזירת השיווק האינטרנטי להבין כיצד הגולשים חושבים, מהם הצרכים שלהם, ואיך הם מתכוונים להשיג אותם. לאחר שאפשר יהיה להבין את המטרות האלה, יהיה אפשר לכמת אותם ליעדים ולגזור מהם את היעדים לביצוע במסגרת הליך השיווק.
  2. הם נדרשים להכיר את שוק הפעילות של האתרים בהם הם מטפלים, להיות מעורים בחקר שוק, סקרי גולשים, ולדעת להשתמש בכלים סטטיסטיים, המכמתים את תנועת הגולשים באתרים השונים.
  3. להנחות ולהדריך בעלי מקצוע בתחומים שונים, כיצד לבנות אתרים שיווקיים, מהו עיצוב שמוכר, כיצד לתכנן את מערך שיווק באינטרנט ומהם הכלים הקיימים למדידת הצלחה ?
  4. להבין את אופן הפעולה של מנועי החיפוש – משווקים באינטרנט נדרשים לתת את דעתם גם בכל הקשור לקידום אתרים באינטרנט, תחום המנוהל בדרך כלל על ידי בעלי מקצוע ספציפיים לתחום זה. עם זאת, גם אנשי השיווק נדרשים להבין כיצד להשיג קידום טוב, כיצד לשפר את דירוגו של האתר בקרב מנועי החיפוש וגולשים בעלי מקצוע , וכיצד לערוך שיפוצים באתר קיים על מנת לשפר את מיקומו בדירוג.
  5. בעלי מקצוע בתחום השיווק באינטרנט פועלים גם בכל הקשור בקביעת אסטרטגיית הפרסום הנדרשת עבור האתר, ויצירת תמהיל יחסי הציבור הנדרשים להשקת האתר (בין אם הוא חדש או מחודש, לאחר שעבר שיפוצים ).
  6. וכמובן – בעלי המקצוע נדרשים להבין גם את נושא התוכן והרשתות החברתיות, דרכם מבוצעים מרבית ההליכים השיווקיים כיום – בלוגים, רשתות חברתיות (דוגמת facebook או טוויטר), פורומים ואחרים.
  7. בעלי מקצוע נוספים שאינם עוסקים בשיווק קשורים כמובן לתחזוקת המחשב. לא ניתן לרכוש מחשב מבלי להתייחס לסוגייה שמתי שהוא תצטרכו טכנאי מחשבים. תיקון מחשבים הינו חלק מחייו של כל מחשב בדיוק כמו רופא עבור בני האדם. עדיף כמה שפחות אבל צריך שיהיה בנמצא טכנאי מחשבים אמין וזמין בעת הצורך. לכן אגבתיקון מחשבים מקוון בו טכנאי מחשבים מתחבר למחשב שלכם באמצעות רשת האינטרנט, הינו פתרון מושלם מבחינת אפקטיביות עלויות נמוכות יותר וחסכון עצום בזמן ובתסכול מיותר.

כיצד לבחור אם כך בעלי מקצוע בתחום האינטרנט?

כל מי שמקים אתר חדש או מבקש לבצע שיפוצים באתר קיים ולשנות אותו, תוהה כיצד לבחור את אותם בעלי מקצוע שיטפלו בכל הנושא השיווקי של האתר החדש (או המחודש), ואכן – מדובר בבחירה שאינה פשוטה כלל. עם זאת, ככל שתדעו לשאול את השאלות הנכונות, ולהיזהר מהצהרות חסרות בסיס שעשויות להיזרק לחלל האוויר על ידי בעלי מקצוע באשר הם – רק אז תוכלו לדעת כי אתם בכיוון הנכון. כשאתם בוחרים לדוגמא טכנאי מחשבים מן הסתם אתם חייבים לסמוך עליו. כיצד תדעו שאותו טכנאי מחשבים המציג עצמו כמומחה בתחום תיקון מחשבים, הוא באמת כזה? כיצד ממזערים את הסיכויים ליפול על האיש הלא נכון?…

בין השאלות “הנכונות” שיש לשאול, רצוי לשאול כמובן אודות הלקוחות של אותה חברת שיווק (זה הזמן לבקש המלצות), אפשר לשאול מהי ההשכלה וההסמכה של בעלי מקצוע המובילים קמפיינים בחברה, ואפשר לדבר איתם על מנת להתרשם ממידת ההתמצאות שלהם במדיה.

חשוב כאמור להיזהר מהצהרות שווא, שכל מטרתן ליצור מקסם שווא וציפיות שווא בבעליו של האתר. הצהרות כאלה כמו “אנחנו ניקח אותך למקום הראשון בגוגל”, או “אנחנו נשלש את רווחי האתר שלך כיום” נשמעות מצוין, אולם חשוב להבין כיצד מתכוונים אותם בעלי מקצוע, המשווקים להגיע אל היעדים האלה, ומה זה ידרוש ממך כבעליו של האתר. ואל תשכחו, תמיד צריך טכנאי מחשבים טוב שיהיה זמין לעת הצורך.