כיום, כמעט ולא ניתן למצוא בית עסק או ארגון כזה או אחר אשר אינו נזקק לשירותיו של טכנאי מחשבים באופן שוטף. העולם בו אנו חיים הולך ונסמך יותר ויותר על מחשוב, ואף עסק אינו יכול להרשות לעצמו להישאר ללא טכנאי מחשבים מקצועי וצמוד אשר יוכל לסייע בכל בעיית מחשוב בזמן אמת. הבעיה עם מצב זה היא כי אותו עסק המעוניין בתמיכה מצד טכנאי מחשבים בזמן אמת צריך לשם כך להעסיק את אותו טכנאי במשרה מלאה, על מנת שיהיה כל הזמן צמוד ומוכן לעזור בכל תקלה שלא תבוא. כמובן שעבור עסקים קטנים, אשר מערכת המחשוב שלהם מצומצמת יחסית ואינה מצדיקה העסקת טכנאי מחשבים צמוד במשרה מלאה, מדובר בבעיה מסוימת, אותה חייב אותו עסק לפתור.
הפתרון המוצע כיום על ידי טכנאי מחשבים רבים הוא שירותי תמיכה ותיקון למערכת המחשוב בשלט רחוק.
שירות בשלט רחוק – מנפילות רשת ועד קניית דומיין בעברית
אז כיצד זה עובד בדיוק? כיצד מעניקים אותם טכנאי מחשבים שירותי תמיכה מחשוביים בשלט רחוק? ובכן, בעולם המחשבים של ימינו ניתן לבצע כמעט כל פעולה במערכת מחשוב נתונה, באמצעות תקשורת מרחוק. כך, במקרים מסוימים בהם הרשת נופלת ומערכת המחשוב של העסק כולה מפסיקה לעבוד, יכול טכנאי המחשבים להתחבר מרחוק למערכת ולנסות ולתקן את הבעיה מרחוק, לפחות באופן זמני עד שיוכל להגיע למקום.
וזהו למעשה לב הרעיון העומד מאחורי השירות של תמיכה במערכת המחשוב בשלט רחוק – לקנות זמן. כך, החברה אינה חייבת להעסיק את טכנאי המחשבים במשרה מלאה על מנת שישהה במשרדים שלה כל יום כל היום ויחכה לתקלת מחשוב כזו או אחרת. במקום זה, יכול אותו טכנאי מחשבים לעבוד במקביל עבור כמה חברות, כאשר גם במקרי חירום הוא יכול לתת שירות ראשוני מרחוק, “לקנות” לעצמו קצת זמן ולהגיע מאוחר יותר לחברה עצמה, על מנת לטפל בבעיה באופן יסודי יותר.
רשת האינטרנט ובכלל הרישות הקיים כיום בעולם המחשוב, מעניקים לטכנאי מחשבים את האפשרות לבצע פעולות רבות ומגוונות בשלט רחוק, ולא רק לתקן בעיות נקודתיות. בין אם מדובר בפעולה דוגמת קניית דומייןבעברית או עיצוב דף הבית של אתר האינטרנט של בית העסק המדובר, טכנאי המחשבים של החברה יכול לעשות זאת מרחוק, בלי בכלל להגיע למשרדי החברה.
בעוד קניית דומיין בעברית, עיצוב וביצוע שינויים באתר החברה או אפילו ביצוע פעולות אבחון ותחזוקה שוטפת למערכת המחשוב של העסק הן כולן דוגמאות ליעילות הרבה הקיימת בזכות הפעולה של טכנאי המחשבים בשלט רחוק, עדיין התועלת הגדולה ביותר מגיעה מיכולתו לפתור (לפחות באופן זמני) בעיות מהותיות בזמן אמת, גם אם הוא אינו נמצא בסביבה. תקשורת רחוקת טווח זו היא מה שעומד בבסיס הצלחתו של עולם האינטרנט, וכעת גם של תחום התמיכה והתחזוקה של מערכות מחשוב…