האינטרנט הוא כבר מזה יותר מעשר שנים אמצעי התקשורת והמדיה המוביל בעולם, כאשר מדי שנה הערך שלו והיקף הפעילות המתבצעת בו רק הולכים ועולים. האינטרנט תופס מקום גדול יותר ויותר בחיים של כולנו, ובאופן בו מתנהל העולם. אחד התחומים העיקריים בהם האינטרנט משחק תפקיד משמעותי הוא תחום השיווק והפרסום. כפלטפורמת המידע והתקשורת היעילה והמקיפה ביותר שידע העולם אי פעם, האינטרנט מהווה מקום מצוין לשווק בו כל דבר פחות או יותר. זה נכון גם לגבי שירותים, דוגמת שירות תיקון מחשביםאו אפילו שרות נפוץ כמו מפעילה סלולארית, וגם לגבי מוצרים מוחשיים, בין אם הם מתאימים גם להזמנה ומשלוח הביתה באמצעות האינטרנט ובין אם רק לשיווק כללי לשם משיכת לקוחות לחנות.בעוד עבור שירותים שונים דוגמת תיקון מחשביםהאינטרנט מהווה מקום טבעי לשווק בו, עבור שירותים ומוצרים אחרים השיווק ברשת נראה פחות טריוויאלי. תיקון מחשבים קשור ישירות לתחום המחשוב המכיל את עולם האינטרנט, אך מה בנוגע לשירותים ומוצרים אחרים אשר אינם קשורים באופן ישיר לעולם המחשוב? מה בנוגע לסטודיו לקעקועים, חנות קומיקס או אפילו חנות למוצרי חשמל רגילים? האם גם מוצרים אלו כדאיים לשיווק באמצעות האינטרנט?
התשובה החד משמעית לשאלה זו היא כמובן – כן. גם במקרה של שירות אלטרנטיבי דוגמת סטודיו קעקועים, גם במקרה של מוצרי “מותרות” אלטרנטיביים דוגמת חוברות קומיקס וגם במקרה של מוצרי הצריכה הבסיסיים ביותר, השיווק באינטרנט הוא עדיין כדאי ומשתלם ביותר לגופים המשווקים.
הסיבה לכך ששיווק באמצעות האינטרנט של מוצרי צריכה, כמו גם של מוצרים ושירותים רבים אחרים, הוא משתלם וכדאי ביותר, היא התפוצה הרחבה כל כך של האינטרנט, והיכולת להשתמש בטכנולוגיה של היום על מנת לשווק בצורה ממוקדת ו”חכמה” לגולשים השונים ברשת. כך, בין אם אנחנו משווקים מוצרי צריכה או כל שירות ומוצר אחר, אנחנו יכולים לפנות באופן ממוקד ללקוחות פוטנציאליים ולהגדיל באופן ניכר את האפקטיביות של שיטת השיווק שלנו.
ניקח לדוגמה את מוצרי הצריכה המוכרים ביותר – מוצרי מזון. גם לרשתות לשיווק מוצרי מזון יש הרבה מה להרוויח ממעבר לשיווק באינטרנט. באמצעות האינטרנט אנחנו יכולים לפלח את השוק באופן נרחב, ולמצוא את הלקוחות הפוטנציאליים בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לבוא ולרכוש מאיתנו. כך, נוכל באמצעות אתרי אינטרנט שונים דוגמת גוגל או אתרי הרשתות החברתיות, לפנות ישירות לצרכנים אשר מתגוררים בקרבת העסק שאנחנו משווקים, ואשר קיים סיכוי גבוה כי יתעניינו במוצרים שלנו.
מוצרי צריכה נחשבים על פי רוב למוצרים “מסורתיים” יותר, שכל הקדמה והחידוש של עולם האינטרנט כאילו פסח עליהם, לא ממש קשור אליהם. בפועל, אנחנו רואים שזה לא נכון, רק צריך לדעת כיצד לנצל את כוחו העצום של האינטרנט על מנת להביא לשינוי של ממש באופן בו אנחנו משווקים גם את מוצרי הצריכה הבסיסיים ביותר.