ישיבת הכספים השנתית מתקיימת מחר, מנהלת חשבונות עוברת על הדו”חות הסופיים ומרכזת את כל הנתונים , סמנכ”ל כספים מכניס את הפרטים האחרונים למצגת שהכין לישיבה והכל כבר כמעט מוכן להצגת הנתונים המעולים בפני בעלי החברה שמגיעים מחר מחו”ל במיוחד…
פתאום..ללא שום אזהרה מוקדמת וירוס משתלט על מערכת המחשב המרכזית ומונע גישה לכל התכנים שמאוחסנים על הכונן הקשיח.מנהלת הכספים מביטה במבט המום אל מסך המחשב כאשר היא אינה מצליחה לגשת לקובצי הדוחות ומנסה בעקשנות ללחוץ על התיקיה במחשב שוב ושוב אך היא בשלה . סמנכ”ל הכספים מרגיש נטיפי זיעה קירה מבצבצים על מצחו ויורדים במורד הלחי. יאוש? לחץ? קטסטרופה? מה עושים עכשיו…?
בדיוק לצורך טיפול במצבים כאלו הומצא שירות הטכנאי המקוון. שירות “מציל חיים” זה בעצם מטרתו לאפשר לטכנאי מחשבים מיומן ומקצועי להתחבר אל מחשב מרוחק ממנו ולטפל בבעיה מבלי להגיע אל המחשב עצמו. תוך זמן קצר יחסית הבעיה מטופלת וניתן לחזור לשגרה ללא כל דאגה נוספת.
ישנם יתרונות רבים לשירות הטכנאי המקוון:
עלויות – מכיוון שלא נדרש שטכנאי יגיע באופן פיסי למקום התקלה זמן ההוצאות הן נמוכות יותר מה שבא לידי ביטוי באופן ישיר במחירי התיקון עצמם. מעבר לכך גם אבחון התקלה נעשה ללא תשלום.
זמינות – הידיעה כי ישנו תמיד טכנאי מקוון הזמין לנו ברגע שבו אנו זקוקים לו בעצם נותן לנו טכנאי מחשביםצמוד שיוכל לטפל בכל בעיה, תוך זמן קצר וביעילות מירבית. כמובן שגם הרבה יותר נוחה ללקוח הידיעה כי הוא לא צריך לחכות לטכנאי שיגיע אליו.
מהירות – טכנאי המחשבים המקוון כמובן שאינו לוקח את המחשב אליו אלא כאמור מבצע את ההליך כולו באופן מקוון על בסיס רשת האינטרנט. דבר זה מסייע ללקוח לקבל טיפול מהיר בתקלה, שאינו “משבית” אותו עד להחזרת המחשב אליו מהתיקון. הכל נעשה כאן ועכשיו וללא כל בזבוז מיותר של זמן .
כמובן שהמגזר הפרטי יוכל למצוא ערך רב בשירות מסוג זה אך עבור המגזר העסקי שירות זה יכול לחסוך זמן וכסף רבים. כיום, בעידן שבו כל המידע לו אנו זקוקים נמצא על גבי המחשב, בעלי עסקים לא יכולים לוותר על השימוש במחשב אפילו לרגע אחד והעסק יכול להיות מוגבל מאוד מבחינת פעילותו עד לא פעיל כלל ולכן כדאי שתהיה למערכת המחשב רשת בטחון מפני בעיות ותקלות אשר יכולות לפגוע , לעיתים אף באופן משמעותי, בפעילותו התקינה של העסק.