כוחו של הבלוג

כוחו של הבלוג

נטע דורון

פעם חשבנו שבלוג הוא עניין לילדים. הבלוג של מאי, שטויות של בנות ושאר דברים חסרי ערך. אך מסתבר שהמילה בלוג מכילה בתוכה הרבה מעבר. כדאי שתדעו, בלוג יכול להיות גם דבר מקצועי.

בלוג מקצועי הוא הפגנת יכולת, ידע, וחשיפה מרומזת ותחת שליטה לעבר שער המוביל לאתר שלך, לידע המקצועי שלכם בתור קוסמטיקאית, טכנאי מחשבים או איש יחסי ציבור. אז למה שלא תצאו מחליפת העסקים הרשמית ותיכנסו לבלוג א-פורמלי שעשוי להביא לכם טראפיק לאתר ולמיתוגכם ככאלה שמבינים בתחומם?

מה זה בלוג

זה יכול להיות בתפוז, נענע10, בלוגלי או בכל פלטפורמה אחרת. גולשים למקום מארח כזה (אתר, כביכול) ופותחים שם לפי הוראות פשוטות בלוג. הבלוג הוא מעין יומן אינטרנטי שלך, אישי אבל גם ציבורי. לשם תעלו כל מה שתרצו ותעלו על דעתכם. אתם שולטים בתכנים, בדינמיות של חידושם, ובוחרים מה לפרסם ולחשוף ומה לא.

מה מעלים בבלוג

נניח שאת מעבירה שיעורי מוזיקה לילדים. או הצגה מוזיקלית. את מוזיקאית מקצועית ומציעה תכנים מוזיקליים לסדנאות מעשירות המתאימות לילדי גן. את מעוניינת שידעו על התכנים שלך, המוזיקה שלך, והערך המוסף שהצגה מוזיקלית כזאת יכולה להעניק לילדי הגנים. כמובן, את מעוניינת על הדרך גם להרוויח את לחמך ביושר…

תוכלי להקים בלוג מקצועי שידגים את הסדנאות שלך הלכה למעשה: קבצי אודיו שלך, סרטונים של פעילויות שלך ומאמרים מקצועיים שיעסקו בתרומת המוזיקה לאינטליגנציה ולהתפתחות המוחות הרכים של הילדים…

ואם אתה עוסקת במקצוע לכאורה יבש כמו רפואת שיניים? גם כאן ניתן לככב ובגדול. העלו מאמרים העוסקים בנושאים המעסיקים את מרבית האוכלוסייה: חרדה דנטאלית, טיפולי שיניים משמרים, כיצד להצליח בטיפולי השתלות שיניים.ועוד. לרופאי שיניים יש בהחלט מה לתרום לדיון הציבורי ולידע ברחבי הרשת…

הקפידו להעלות ויז’ואל (תמונה) המזמין לקרוא ולהתעמק בפוסט. מאמר כזה חובה שיהיה קצר וקולע (עד 300 מילה), ומומלץ עם “שורות תחתונות” ישימות.

להפיץ ולהפציץ

אז השקעתם בבלוג, עיצבתם, תפסתם את עיקרון הזנת התכנים. עתה, כל שנותר הוא להפיץ אותו ברחבי הבלוגוספירה וברחבי הרשת בכלל…כי אחרת, איך יגיעו ויקראו אתכם?

כמה טיפים להפצת הבלוג:

  • הגיבו ליתר הבלוגים. יתר כותבי הבלוגים הם כמוכם. שמחים תמיד לתגובות ופידבקים. אם תגיבו שם יבקרו אצלכם, יקראו, יפדבקו וייחשפו לשירותים שלכם ולמסרים שלכם. ככל שתגיבו יותר לאחרים כך תשיגו יותר תנועה (טראפיק) לבלוג שלכם ותקבלו תגובות מרובות.
  • התנהלו ברשתות חברתיות. מדיה חברתית היא אמצעי נהדר לדבר עם אנשים ולהזמינם אגב לבלוג המקצועי שלכם. רשתות חברתיות לדוגמא: מקושרים, קליקות, קפה דה מרקר, פייסבוק, מייספייס ועוד.

גם כאן גם עובד אותו כלל של הדדיות: טרחת וקראת מאמר (פוסט) של מישהו והחמאת? התפעלת מתמונה? אם הגבת יגיבו ויבקרו גם אצלך בכרטיס וייכנסו לבלוג שלך, במידה וזכרת לשים לינק אליו בכרטיס שלך…

  • צרפי לינק לבלוג שלכם מתוך המייל שלך. כלומר, בכל תכתובת שאתם מנהלים עם העולם יהיה קישור למטה, כלול בחתימתכם, לבלוג שלכם. עוד דרך לשיווק קליל וללא השקעת מאמץ של הבלוג שלכם.
  • בדקו אפקטיביות: עקבו מהיכן הגיעו מרבית הכניסות לבלוג, מה היה הפוסט או התמונה שהביאו למספר התגובות הרב ביותר. למדו מסיפורי הצלחה של עצמכם (ושל אחרים..) כדי להמשיך ולהשתפר ולשווק את שירותייכם בצורה הטובה ביותר.
  • הפיצו את כתובת הבלוג שלך גם בפליירים או בכרטיס הביקור שלך.
  • הפיצו את כתובת הבלוג בין חברים ומשפחה ובקשו שיעבירו הלאה. שימי פוסט דוגמא מעניין ופיקנטי, שיעורר תגובות ויעודד העברה ויראלית של המייל שלכם עם הקישור לבלוג לעוד אנשים.

לסיכום, טכנאי מחשבים, טכנאי מחשבים בחיפה או מטפלים ברייקי… לכולם יש אפשרות להצליח בשיווק באינטרנט, ובאמצעות פתיחת בלוג מקצועי ניתן לבצע זאת היטב.