עבודתו של טכנאי מחשבים בחיפה

עבודתו של טכנאי מחשבים בחיפה

תהיתם פעם איך זה מרגיש להיות אדם אחר? לעבוד בעבודה שונה מזו שלכם? ישנן עבודות רבות שיכול להיות שהן מעניינות מאד ולרובנו אין בכלל גישה אליהן למעט שאנו מקבלים שירות בתחום. אחד מהמקצועות השימושיים שרבים פונים לעזרתם הוא טכנאי מחשבים. התפקיד של הטכנאי הוא לא רק מול המחשב וכאן נתאר מעט מה כוללת העבודה של טכנאי מחשבים בחיפה ואיך זה מרגיש להיות בנעליו.

השלב הראשון, שיחת הטלפון

העבודה של טכנאי המחשבים היא לא עבודה רק מול המחשב אלא גם מול הלקוחות שלו ופעמים רבות זהו חלק חשוב בעבודה. לרוב, המגע הראשון של הטכנאי מול הלקוחות יתבצע בטלפון. לקוחות רבים מתקשרים אל הטכנאי כאשר יש להם בעיה והשאלות יכולות להיות שונות בשלב זה כמו למשל: האם הטכנאי פתוח לקבל עבודה, כמה זמן ייקח לתקן את המחשב, כמה עולה תיקון ועוד.

התפקיד של הטכנאי בשלב הראשון שהוא שלב השיחה הטלפונית הוא לשאול את הלקוחות המתקשרים שאלות שונות כדי להבין מה הבעיה של המחשב. בשלב זה הטכנאי לרוב יזמין את הלקוחות להגיע עם המחשב לבדיקה ועם זאת הוא יסביר כמה עולה בדיקה שלו כדי שהלקוחות לא יתאכזבו מכך שהיא עולה כסף. כדי להיות טכנאי מחשבים שעובד ומצליח חשוב להיות בקשר עם הלקוחות לא פחות מאשר לטפל במחשב.

השלב השני, קבלת המחשב

לאחר קבלת המחשב לידי הטכנאי מתחיל השלב השני של העבודה. כאשר טכנאי מחשבים בחיפה מקבל לידיו מחשב הוא מתחיל לבדוק אותו. כמובן, את הבדיקה הוא יעשה בהתאם למה שביקשו ממנו ובהתאם לתלונות של הלקוחות שלו. יש לציין כי לעתים הבקשה היא התקנה של תוכנות שונות ולא תיקון, אך לרוב ישנן בקשות תיקון שונות.

הבדיקה הראשונית מאפשרת להעריך את הבעיות של המחשב, האם יש צורך להחליף חלקים ואפילו להעריך כמה זמן ייקח לטפל במחשב. לאחר בדיקה של המחשב יוצר הטכנאי קשר עם הלקוחות, מסביר להם באופן כללי מה הוא עומד לעשות ונותן הצעת מחיר. אפשר לראות כי גם בשלב זה ישנה חשיבות גדולה מאד לקשר עם הלקוחות וכי תיקון המחשב לא נעשה רק במעבדה בצורה מנותקת מאנשים.

השלב השלישי, מסירת המחשב

השלב הראשון של עבודת הטכנאי היא מסירת המחשב. האינטרס של כל טכנאי מחשבים בחיפה הוא לתת ללקוח את המחשב בחזרה במהירות האפשרית אבל הדבר לא תמיד אפשרי, במיוחד אם ישנו צורך בקבלת חלפים שלא נמצאים במלאי אצל הטכנאי.

בסיום התהליך יגיע הלקוח לקחת את המחשב שלו והטכנאי יוכל להסביר לו על התיקון שנעשה ולתת לו המלצות לשימוש יעיל ונכון יותר במחשב אם יש צורך בכך. אם הטכנאי חושב שהלקוח יכול לשפר את העבודה שלו מול המחשב הוא ייתן המלצות לכך.