שיווק באינטרנט הפך לכלי חובה עבור כל עסק שרוצה דרך יעילה לחשיפה מול קהל יעד פוטנציאלי. הדבר רלוונטי הן עבור טכנאי מחשבים שרוצה להשיג לקוחות כדי לקדם את העסק שלו בתיקון מחשבים ועד תחום האירועים באינטרנט שהינו רחב וכולל בתוכו מגוון מקומות לאירועים כמו גני אירועים, אולמות אירועים ועד ספקים ונותני שירותים כמו מאפרת בתחום איפור כלות , שמלות כלה וכיוצא בזה. תחום השיווק בפלטפורמה זו הינו דינאמי ומשתנה ללא הרף, כאשר אחד היתרונות הבולטים המיוחסים אליו מתייחס לאפשרות למדוד את יעילותו ואת הצלחותיו, כך שניתן להפיק לקחים מהניסיון ולשנות באופן פשוט יחסית בהתאם לצרכים. במסגרת תקציבי השיווק בכלל מופנה כיום נדבך לא מבוטל לטובת שיווק מסוג זה.
מכיוון שתחום האירועים מתרשם כתחום תחרותי ופופולארי, כמו גם, אכן מצרך נדרש בשוק, יש לקחת בחשבון כי המתחרים בזירה הינם חזקים וכוללים עסקים מוכרים בעלי מוניטין מול עסקים נישתיים, קטנים ומתמחים בתחומם. כל אלה מתחרים על ליבו או בעצם על חיפושו של הגולש הממוצע.
יתרונות שיווק אירועים באינטרנט
לשיווק באינטרנט יש יתרונות רבים עבור עסקים בתחום האירועים, כאשר מדובר בראש ובראשונה בכלי ממוקד, יעיל וכדאי מבחינה כלכלית. בהשוואה לעלויות פרסום או שיווק אחרות, שיווק באינטרנט הינו זול באופן משמעותי ואפשרויות מודלים התשלום הינן מגוונות ומותאמות לצרכי המפרסמים השונים באשר הם. סביר להניח שצרכי הפרסום של טכנאי מחשבים שמקדם את העסק ששלו בתיקון מחשבים יהיו שונים לעומת צרכי אולם אירועים. הבחירה תהיה מתוך אפשרויות שונות לתגמול עבור חשיפות, לידים דרך האתר, פר קליקים או אפילו תגמול תמורת רכישות באתר. אפשרות נוספת היא באמצעות פרסום באנרים שיווקיים ייעודיים במטרה לעודד כניסה והתרשמות. כלים אילו הינם מדידים מבחינת היעילות שלהם, כך שבכל רגע נתון ניתן לבצע שינויים נדרשים במידה והתוצאות אינן מספקות.
קידום אורגני מול ממומן
קידום אתרים אורגני הינו מהווה מרכיב חיוני כחלק מהליך השיווק באינטרנט, כאשר המשפט המוכר והנכון “אם אתה לא שם אתה לא קיים” אכן מקבל אסמכתא במבחן התוצאה. באמצעות בניית אתר לתלפיות כך שמנוע החיפוש יוכל למצוא את מבוקשו ולהבין את הרעיון הנכון של האתר, במקביל עם בחירת מילות מפתח משמעותיים שכדאיות להתמקד בהן לצורכי הקידום, ניתן לטפס בדירוגים בתוצאות החיפוש בחיפושים הנפוצים והרלוונטיים ביותר. לעומת קידום אורגני, קידום ממומן (כמו PPC / Google Adwords) מאפשר קבלת תוצאות מיידיות מרגע עליית הקמפיין, חשיפה לקהל יעד ממוקד, רלוונטי ופוטנציאלי ומתאים מאוד כשמדובר בתקופות מכריעות או בכלל.
שיווק ופרסום ברשתות חברתיות
כיום רשתות חברתיות הפכו לנפוצות ופופולאריות מאי פעם, לרבות השימושים המגוונים. פרסום בפייסבוק הפך להיות כלי שיווק לכל דבר ובאמצעות יצירת פרופיל עסקי לעסק, דף מעריצים מכובד ומושך ופרסום באנרים ודפי נחיתה באזורים ממוקדים, ניתן להגדיל את החשיפה הממוקדת ללקוחות פוטנציאליים. באמצעות פלטפורמה זו ניתן לעדכן לגבי שירותים חדשים, מבצעים ולנהל דו שיח עם הלקוחות.