שיווק במדיה חברתית – יצירת אסטרטגיה שיווקית-מפי טכנאי מחשבים

שיווק במדיה חברתית – יצירת אסטרטגיה שיווקית

עולם השיווק של ימינו הולך ופונה יותר ויותר אל העולם הווירטואלי של רשת האינטרנט, וזהו כמובן צעד מובן וצפוי בהתחשב בכך שכמעט כל העולם העסקי עובר גם הוא להתנהל דרך הרשת.

כמובן שגם בתוך רשת האינטרנט קיימים עולמות שונים ומשונים, כאשר בשנים האחרונות אנחנו עדים לעלייתן של הרשתות החברתיות השונות דוגמת פייסבוק או טוויטר אל ראש רשימת האתרים הפופולאריים ביותר. כמובן שבמקביל לעליית קרנן של הרשתות החברתיות השונות, גם עולם השיווק צועד לכיוונן ומבצע בהן שימוש ממוקד ויעיל ביותר.

יותר ויותר חברות ובתי עסק פונים מדי יום ביומו לשיווק ופרסום ברשתות החברתיות. על מנת לעשות זאת כמו שצריך, על מנת שהשיווק שלכם ברשתות החברתיות יהיה יעיל וישיג את מטרתו באופן אופטימאלי, חשוב ליצור אסטרטגיה שיווקית טובה ונכונה, אשר תכווין ותנחה את מסע השיווק שלכם בנבכי הרשתות החברתיות.

יצירת אסטרטגיה שיווקית למסע הפרסום והשיווק של חברתכם ברשתות החברתיות היא פעולה מורכבת עליה נכתבו ונכתבים מאות ואלפי ספרים שונים. לכן, קשה לבנות אסטרטגיה שיווקית טובה ומלאה ללא התעמקות רצינית בנושא, אך ניתן להכווין את מסע השיווק שלכם למקומות הנכונים.

תחילתו של השיווק במדיה החברתית הוא פשוט יחסית, ועשוי לכלול חיפושים נרחבים של לקוחות פוטנציאליים לעסק שלכם. כמובן שלא מדובר כאן אך ורק על אנשים פרטיים, אלא גם על בתי עסק אחרים, קבוצות רלבנטיות ועוד ועוד. בכמה שעות של חיפוש פשוט ברשתות החברתיות אתם יכולים כבר ליצור לעצמכם מאגר לקוחות פוטנציאליים ראשוני, אליו תוכלו להתחיל לשווק, וממנו תוכלו להתפתח ולהתקדם הלאה בפילוח מדויק יותר של השוק בו אתם פועלים.

ישנם תחומים כמו תיקון מחשבים באינטרנט וכד’ הפונה לכל פלחי האוכלוסיה. מי שפעיל ברשת חברתית יש לו כמובן מחשב ולכן קורה שמחשבים מתקלקלים וזקוקים בדחיפות לטכנאי מחשבים. מה יכול להיות יעיל יותר מתיקון מחשבים אונליין כך שכמה דקות אחר כך אפשר יהיה כבר לעשות לייק? אבל גם חברות עסקיות חייבות שירות שוטף של תיקון מחשבים ולכן חברה המספקת שירותי מחשב, טכנאי מחשבים וציוד יכולה לפנות גם לבודדים ופרטיים וגם לחברות עסקיות.

במקביל להרחבת מאגר הלקוחות הפוטנציאליים אליהם אתם פונים, חשוב לזכור גם שבעולם השיווק, לא ניתן תמיד לפעול על פי הכלל – יותר פרסום ופנייה ללקוחות הוא יותר טוב לנו. כאשר פועלים ברשתות החברתיות, אתם חייבים לקחת בחשבון כי הפצצת הלקוחות שלכם במבול של פרסום ושיווק ישיר יכולה לפעול בכיוון ההפוך ולהמאיס את מה שאתם משווקים על האנשים. אינסטינקט הסינון ברשתות החברתיות הוא מוגבר, ואתם לא רוצים שלקוחות פוטנציאליים יזהו את דפי והודעות השיווק שלכם כדואר זבל מציק, אשר הפעולה האינסטינקטיבית היא להתעלם ממנו. יש לבצע את השיווק באופן חכם ומידתי, ובכך להימנע מלהמאיס את עצמכם על לקוחותיכם.

בנוסף, חייבת האסטרטגיה השיווקית שלכם להתייחס ולנצל את היתרונות המובנים הקיימים ברשתות חברתיות. כבר דיברנו על התפוצה הנרחבת של רשתות אלו ועל האפשרות לפלח את השוק באופן יעיל ובקלות. בנוסף, כדאי להקדיש תשומת לב לרמת האקטואליות הגבוהה המאפיינת את הרשתות החברתיות. הכול קורה בהן בזמן אמת. אירוע שזה עתה אירע מדווח בתוך מספר דקות ברשתות החברתיות. על האסטרטגיה השיווקית שלכם להתחשב בדינאמיות הגבוהה הקיימת ברשתות הללו, ולרתום אותה על מנת למתג ולשווק את המוצר שלכם באופן עדכני, דינאמי ואקטואלי בכל זמן.

אם אתם לדוגמא חברה המשווקת גופי חימום. מן הסתם יש לכם אסטרטגייה שיווקית ואתם יודעים מי קהל היעד שלכם – מעבדות, מוסדות חינוך או בתים פרטיים. אל כל קבוצה כזאת מומלץ לפנות בדרך אחרת ברשת החברתית.

אם אתם רופאי שיניים או טכנאי מחשבים לדוגמא, יש לכם שירותים ייחודיים שיכולים מאוד להתאים לציבור הפעיל במדיה חברתית. לדוגמא כלות שעומדות להינשא. בוודאי איכפת להן אם השיניים שלהן לבנות או שצריך הלבנת שיניים, אם חסרים להם שיניים וצריך שתלים וכדומה.

לסיכום

אלו הן כמה נקודות בודדות בתכנון האסטרטגיה השיווקית שלכם במדיה החברתית.

בין אם הינכם טכנאי מחשבים בעלי חברת תיקון מחשבים, רופאי שיניים או חברה המשווקת גופי חימום, על מנת להביא את אותה אסטרטגיה לכדי שלמות ובכך לנצל את המיטב מן השיווק במדיה החברתית, כדאי להתעמק עוד בנושא זה, או אפילו לפנות לאחת מן החברות המתמחות בתחום זה. לאסטרטגיה השיווקית שלכם חשיבות עליונה, והיא מה שעשוי בסופו של דבר לקבוע האם תשיגו את מטרתכם או לא.