שיווק עצמי בפורומים
נטע דורון
מחפשים לקוחות? רוצים לדעת מה אנשים חושבים על התחום שלכם? על מה הם מדברים? למה שלא תגלשו לפורומים? נסו לחשוב רגע על עצמכם. כשמתעוררת אצלכם שאלה ואתם מעוניינים להתייעץ עם אנשים מה דעתם, סיכוי סביר שתפנו גם לפורומים. אולי כדאי שתחליפו כובע הפעם ותהיו המייעצים והמומחים האותנטים שם בפורומים?
פורומים – לגלות מה מעסיק אנשים
בין אם אתה טכנאי מחשבים או טכנאי מחשבים בחיפה. תמיד ודאי תשמח ללקוחות חדשים. ודאי גם תשמח לדעת מה מעסיק אנשים, מה מייצר שיחות ומה מעניין לקוחות פוטנציאלים. ייתכן שבדרך זו תוכל להתוודא לרחשי הציבור, ולהתאים מוצר או שירות חדש שגילית שיש לו דרישה.
לצורך קבלת מידע זה כדאי להיות פעיל באחד או בשני פורומים להם קהל היעד אליו אתם מכוונים. לדוגמא, אם אתה שף, ומחפש למשוך עוד לקוחות למסעדה שלך כדאי לך להתנהל הקשורים לנושא: אוכלים בחוץ, מסעדות, בישול וכד’. אלה אנשים שמראש קשובים למסרים הקשורים לתחום הגסטרונומי וסביר שיהיו מעוניינים במה שיש לך להציע.
פורומים – איך מתחילים
אחרי שהחלטתם היכן להתמקד מבחינת אתר ופורום ספציפי כדאי שפשוט תקראו. בחנו מי הנפשות הפועלות: מנהל הפורום, חברי הקהילה, מספר הודעות ביום שמועלות, סוג ההודעות, הווי הפורום ועוד. היו קוראים סמויים תחילה. תוכלו ללמוד המון מעצם הקריאה של השרשורים וההודעות.
רוצים לדעת עוד על הפורום? מומלץ לקרוא את התקנון. אתם הרי רוצים להתנהל לפי החוקים ולא להיות מגורשים לעד…
אחרי קריאת ההודעות והתוודעות לפורום תוכלו להתחיל גם להשתתף. הגיבו לאחרים תחילה, לפני שאתם יוזמים הודעות משלכם. כך תוכלו לגלוש בנעימים בפורום תרתי משמע. אנשים אוהבים שמגיבים אליהם. מדובר, אחרי הכול בפלטפורמה אינטראקטיבית.
מתגובותיכם הגולשים הותיקים יתוודעו אליכם, יעריכו ויתחילו לקבלכם כחלק מהקהילה. רק אל תגזימו באובר-תגובתיות ונחמדות. היו אמיתיים. כמו בחיים. גם הפורום הוא למעשה זירה אמיתית, גם אם כולם נמצאים מעבר למסך המחשב.
פורומים – נכנסים לעניינים
אוקי, צברתם וותק של שבועיים ויותר. קראתם, הגבתם, נהגתם לפי הכללים. עתה הגיע הזמן לפעול גם בכיוון שיווק השירות שלכם. התחילו להעלות נושאי דיון הקשורים לתחומכם. אם אתם טכנאי מחשבים , תוכלו להעלות את עניין אבטחת המידע כחלק מההגנה על זהותכם האינטרנטית. אם אתם עוסקים בשיאצו, תוכלו להעלות כנושא לדיון את חשיבות התחום האלטרנטיבי כמשלים לרפואה המודרנית ועוד.
אם השכלתם לפעול בעדינות ובמינונים נכונים תזכו לתגובות אוהדות. אנשים יקראו, יגיבו ויתנהל שיח מפרה. עם הזמן (וזה לוקח זמן, אין דברים שקורים כאן בצ’יק) תהפכו לאוטוריטה בתחומכם. אנשים יחפשו וירצו לקרוא את המידע שלכם, ישאלו שאלות ויבחנו את הכרטיס האישי שלכם באתר. מכאן ועד פנייה לקבלת שירות מכם המרחק קצר.
עקביות ויסודיות
הסוד הגדול של ההצלחה בשיווק בפורומים הוא העקביות. אין טעם להתחיל פעילות אם מראש היא מוגבלת לשלושה חודשים. אין לכם זמן? שקלו לקחת מישהו בתשלום לניהול הזהות האינטרנטית שלכם בפורומים המהווים את קהל היעד שלכם.
התחלתם וזנחתם? בזבזתם את זמנכם לחינם. כאן צריך להשקיע ולראות את הטווח הרחוק. בניגוד לקמפיין פרסום, הרי שבזירת הפורומים מדובר בריצה למרחקים ארוכים. האם זה משתלם? כן. אבל רק לשורדים ולחזקים…ממש כמו תוכנית הריאליטי.
שיווק בפורומים – השורה התחתונה