שיווק של בעלי מקצוע באינטרנט – למי זה טוב?

שיווק של בעלי מקצוע באינטרנט – למי זה טוב?

ישנם בעלי מקצוע רבים, שטרם גילו את כוחו הרב של האינטרנט בכל הנוגע לשיווק ופרסום. אותם בעלי מקצוע אם חנות מחשבים ,טכנאי מחשבים או בעל מסעדה מעדיפים על פי רוב להסתמך על קהל הלקוחות הקיים שלהם, על המלצות מפה לאוזן הנעשות מטוב ליבם של הלקוחות, ועל פרסומים מקומיים כגון מודעות שונות בעיתונים מקומיים. מה שלא יודעים אותם בעלי מקצוע הוא שלמעשה באמצעות שיווק של בעלי מקצוע באינטרנט יוכלו כל אותם עסקים קטנים(כדוגמת טכנאי מחשבים ) להגיע אל קהל יעד גדול שזקוק להם ומחפש אותם, ואף להגדיל את היקף עבודתם ואת כמות הרווחים שלהם. רשת האינטרנט היא כיום המדיה השלטת בחיי רוב אזרחי העולם הנאור. על כן, מומלץ לכל בעל מקצוע לנצל את הפלטפורמה שמספקת מדיה זו ולפעול לשיווק העסק בצורה היעילה והמקצועית ביותר.

על שיווק של בעלי מקצוע באינטרנט

רבים אינם מודעים אל כוחו העצום של האינטרנט ככלי שיווקי, הן בשל חוסר התמצאות בעולם המחשבים והן בשל זלזול או חוסר אמון במדיה הזו והעדפה עיקשת של השיטה הנוכחית שבה נקטו עד היום, כאשר למעשה, שיווק באינטרנט לא מחייב אותם להכיר את עולם המחשבים על בוריו או להתמצא בתחום השיווק, רק לפתוח את הראש לאפשרות הזו ולהבין כי האינטרנט טומן בחובו פוטנציאל אדיר של הכרה ואפשרויות פרנסה.

לא אחת קורה, כי בעלי מקצוע כמו שיפוצים ,טכנאי מחשבים , מבינים כי עליהם לחפש דרכי שיווק באינטרנט ולפרסם את עצמם, אך לא בטוחים איזו דרך נכונה עבורם, ולעיתים בוחרים מאגרי פרסום שונים של רשימות אינדקסיות של בעלי מקצוע – כאלו שאינם מייצרים כל בידול או ייחוד עבורם, ואינם משיגים את התוצאות המבוקשות של הגדלת קהל היעד וההכנסה. במידה ומתבצע שיווק בעלי מקצוע בצורה מקצועית ונכונה, המותאמת לצרכיו של בעל המקצוע, ובהתאמה לקהל היעד המבוקש שלו, הרי שהמטרה תושג בקלות יתרה.

למי מכוון שיווק של בעלי מקצוע באינטרנט?

האינטרנט הלך והפך בשנים האחרונות לנחלת הכלל, וגולשים רבים כבר הבינו כי בעזרתו ניתן למצוא בדיוק מה שהם מחפשים, כאן ועכשיו, בלחיצת עכבר, בין אם מדובר במוצרים לקנייה, בקבלת מידע, בבידור או בחיפוש אנשי מקצוע מסוגים שונים. כל אחד מאיתנו נתקל במצב שבו הוא מחפש בעלי מקצוע ורוצה פתרונות מהירים וקלים, על כן החיפוש של בעלי מקצוע דרך האינטרנט, שיכול להתבצע בכל שעה ובנוחות מירבית, הוא פתרון נוח. דרך האינטרנט יכול הלקוח להבין באילו תחומים מומחה בעל המקצוע, לראות את שעות הפעילות שלו, את התחום הגיאוגרפי שבו הוא עובד, ואף ליצור עמו קשר ישיר.

איך לבצע נכון שיווק של בעלי מקצוע באינטרנט?

שאלה חשובה, והנה התשובה: שיווק של בעלי מקצוע באינטרנט צריך להעביר ללקוחות תדמית ראשונית מקצועית על מהות השירות או המוצר, בהתאם להעדפות של בעלי המקצוע ולסגנונם האישי, ולספר לקהל היעד, למה כדאי לו לבחור דווקא בבעל מקצוע כזה או אחר. בניגוד להמלצות או להכפשות בעל פה, עליהן אין לבעלי המקצוע שליטה, דווקא שיווק של בעלי מקצוע באינטרנט מתבצע תחת שליטתם המלאה בתכנים. בנוסף, יכול שיווק של בעלי מקצוע באינטרנט לכלול גם המלצות של לקוחות-גולשים אחרים, להוסיף חוות דעת שונות ואף לבצע השוואת מחירים, כך שהלקוחות מקבלים בבת אחת את המידע הדרוש להם, ובעלי המקצוע אינם נדרשים לבזבז זמן יקר במתן אינפורמציה רבה סביב הנושא, אלא יכולים להתפנות אך ורק לעבודה המקצועית עצמה.