טכנאי מחשבים – איש מקצוע הכרחי

במהלך חיי היומיום, כולנו נעזרים מדי פעם בפעם בשירותיו של בעל מקצוע כזה או אחר. בעוד גברים רבים אוהבים להתגאות בעובדה כי בבית הם עושים הכל ולא נזקקים לעזרתו של אף בעל מקצוע, קיים תחום מסוים אחד בו כמעט כולנו תלויים קשר עמוק ביותר בבעלי המקצוע של תחום זה, בלעדיהם נהיה בבעיה גדולה. הכוונה היא כמובן לטכנאי מחשבים – בעל המקצוע שאף אחד כמעט לא יכול להסתדר בלעדיו. בין אם אנחנו אנשי עסקים או חברי דירקטוריון  גדולים ועשירים כמו נוחי דנקנר, עופר נמרודי או אפילו ראש הממשלה, ובין אם אנחנו אזרחים פשוטים ורגילים – כולנו לא נוכל להמשיך לפעול כרגיל ללא עזרתו של טכנאי מחשבים כזה או אחר, בזמנים בהם המחשב שלנו עושה לנו בעיות (ולמי המחשב לא עושה בעיות אחת לתקופה?…).

 

מדוע אנחנו תלויים בטכנאי מחשבים טוב? המחשב כהרבה יותר מאמצעי מדיה נוסף

אז בעצם מה הביא אותנו למצב הזה, בו בעל המקצוע הנחוץ וההכרחי ביותר במקרים רבים הוא דווקא טכנאי המחשבים שלנו? למה אנחנו (או לפחות חלקנו..) יכולים לתקן את הסתימה בכיור או אפילו את הקצר במערכת החשמל בעצמנו, אך כאשר המחשב מתחיל להשתגע אנחנו תלויים לחלוטין בטכנאי המחשבים שלנו?

בין אם אנחנו ראש הממשלה, עופר נמרודי, נוחי דנקנר או אנשים רגילים ופשוטים מן היישוב – אנחנו תלויים תלות עמוקה במחשב שלנו, תלות אשר הולכת ומתעצמת משנה לשנה. המחשב הוא כבר מזמן הרבה יותר מאשר עוד  אמצעי מדיה  רגיל כמו הטלוויזיה, אשר במקרה והיא מתקלקלת – לא קרה כלום. אפשר לחיות בלעדיה כמה ימים. במקרה של המחשב, מדובר בכלי הרבה יותר הכרחי ומהותי מבחינתנו. לא משנה מי אנחנו – אנחנו תלויים במידה כזו או אחרת במחשב האישי שלנו או במחשב העבודה שלנו. כאשר המחשב מתקלקל אנחנו לא יכולים לשמור על תקשורת שוטפת עם העולם (מה שמאפיין כיום את מרביתנו), להשתמש בכלים שונים בהם התרגלנו כבר להשתמש כל היום (מציאת מידע מסוים, התקשרות עם אנשים וכד’…) ורבים מאיתנו פשוט איננו יכולים לתפקד.

מקצועות ותחומי עיסוק רבים תלויים כיום בעבודה שוטפת מול המחשב, במיוחד אנשים העוסקים בנושא האינטרנט כמו קידום אתרים או בניית אתרים לאינטרנט  , כך שגם אם אנחנו עובדים בחברה גדולה , ובין אם אנחנו עסק צעיר וחדש הכולל עובד וחצי בלבד – את המחשב שלנו אנחנו צריכים כאשר הוא עובד כמו שצריך, בכל ימות השנה. ההבדל היחידי הוא שבמקרה של עופר נמרודי או דנקנר, הם יכולים להזעיק כמה טכנאי מחשבים צמודים הנמצאים בכוננות בעוד אנחנו אולי ניאלץ להמתין מעט…

 

לסיכום, טכנאי מחשבים הופך עם השנים להיות אבעל המקצוע החשוב והמבוקש ביותר בעולם. כנראה שבכיוון אליו העולם מתפתח, דחוף לרובנו יותר בעל מקצוע שיטפל במחשב שלנו, מאשר בעל מקצוע אשר יפתח עבורנו את הסתימה בצנרת..