טכנאי מחשבים – מערכת ההפעלה לינוקס

טכנאי מחשבים מסביר מה זה לינוקס?

במונחים פשוטים, לינוקס היא מערכת הפעלה. זוהי תוכנת מחשב שמאפשרת להריץ יישומים, להפעיל מחשב ולבצע עליו פעולות שונות. לדוגמה, מערכת ההפעלה(OS) משדרת הנחיות מאפליקציות מסוימות, אל המעבד של המחשב. המעבד מבצע את ההוראות, ולאחר מכן שולח את התוצאות חזרה ליישום באפליקציה באמצעות מערכת ההפעלה.

הסבר ברמה זו מתאים לא רק ללינוקס אלא גם למערכות הפעלה אחרות כגוןWindows  של מייקרוסופט ו- OS X של אפל.

אבל, יש דבר שמפריד בין שתי מערכות הפעלה אלה, וכל מי שלמד במסגרת קורס לינוקס יבין זאת. מערכת ההפעלה של לינוקס ייצגה מערכת אקולוגית (ecosystem) בשווי כולל של 25 מיליארד דולר בשנת 2008. מאז היווסדה בשנת 1991, גדלה לינוקס והפכה לכוח משמעותי בעולם המחשוב, כשהיא מפעילה את מערכת המחשוב של הבורסה בניו יורק, טלפונים ניידים ומחשבים אישיים שונים.

כמערכת הפעלה פתוחה, לינוקס פותחה תוך שיתוף פעולה של מספר גורמים. כלומר, לא חברה אחת היא האחראית הבלעדית לפיתוח שלה או לתמיכה המתמשכת בה. חברות המשתתפות בפרויקט לינוקס חולקות בעלויות של המחקר והפיתוח עם השותפים והמתחרים. התוצאה של פיזור נטל הפיתוח והתחזוקה בין בודדים לחברות, יצרה מערכת אקולוגית גדולה ויעילה, בנוסף לחדשנות בלתי צפויה בתוכנה. מסיבה זו רבים בתחום המחשוב בוחרים לקחת קורס לינוקס ולהתמצא במערכת.

טכנאי מחשבים מסביר היכן נמצא מערכות של לינוקס?

אחד המאפיינים היותר מפתיעים הוא, היכן ניתן למצוא מערכת של לינוקס? איפה היא מותקנת?

–          חלונות של מייקרוסופט ומערכת ההפעלה של אפל מותקנים בעיקר במערכות מחשוב כגון מחשבים אישיים וניידים.

–          מערכות הפעלה אחרות, כגון סימביאן, נמצאות על מכשירים קטנים כגון טלפונים ניידים ומחשבי כף יד.

–          ועל מחשבים (שרתים) ומחשבי-על במעבדות אקדמאיות וארגוניות, נמצאות מערכות הפעלה ייחודיות כגון AS/400ומערכת ההפעלה קריי Cray OS.

לינוקס, שהחלה את קיומה כמערכת הפעלה של שרת והפכה להיות שימושית גם במחשבי שולחן, יכולה להיות שימושית בשעוני יד, מחשבי על, ספר אלקטרוני של סוני, מקלדת אלקטרונית של ימאהה, מקליט וידאו דיגיטלי ועוד.

רשימת המוצרים שבהם מותקנת תוכנת לינוקס רק הולכת ומתרחבת ומספר המוצרים שמשתמשים בלינוקס נמדדים באלפים. וזו כמובן סיבה נוספת למה למהר ולקחת קורס לינוקס. קרן לינוקס בונה כעת בסיס נתונים שיכלול את כל המוצרים הקיימים שמבוססים על לינוקס.

ייחודיותה של לינוקס בולטת גם בגלל העובדה שלא כמו מערכות הפעלה אחרות, אין לה בעלים. הצמיחה של המחשוב בענן מתאימה מאד ובאופן טבעי ללינוקס, שכבר פועלת על שרתי אינטרנט רבים. לינוקס מאפשרת שירותי ענן גם לאמזון A3  (שירות אחסון קבצים מקוון של אמזון), עם יכולת עבודה מעולה שמטרתה לספק למשתמשים מידע ויישומים מקוונים.

הסתקרנת והנך מעוניינ/ת ללמוד ולהתקין מערכת הפעלה לינוקס? תוכל ליצור קשר עם טכנאי מחשבים של חברת א.מ. מחשבים ולהכנס לעולם הלינוקס כבר היום!