לדבר דרך הסקייפ – יתרונות וחסרונות

לדבר דרך הסקייפ – יתרונות וחסרונות

מאת: אדם רוטברד

ברוכים הברים לשידורי המהפכה. שיחות לישראל ב-24 סנט לדקה, שיחה עם חברת  דיוור ישיר בארצות הברית באותו המחיר. מהפכת שירותי הטלפון האינטרנטיים מאפשרת לכם לשוחח עם חו”ל והארץ במחירים נמוכים במיוחד. תוכלו להיעזר בטכנאי מחשבים בהתקנה והקונפיגורציה של התוכנה, אולם מדובר במספר שלבים פשוטים במיוחד. ובכל זאת, לצד היתרונות הרבים, קיימים גם חסרונות – מהם? נבדוק במאמר הבא.

בעודכם עובדים, בלי להזיז את המסך

עובדים רבים, המתעסקים עם מחשב במהלך שעות העבודה משתמשים בסקייפ ככלי יעיל לשוחח עם אנשים בעודם עדיין עסוקים במחשב. כל מה שתצטרכו הוא זוג אוזניות ומיקרופון, ולאחר מכן תוכלו לשוחח עם טכנאי מחשבים דרך המחשב, ולשוחח איתו בעודכם מנסים לפתור את הבעיה. ובכלל, נגיד שתצטרכו לכוון אדם מסוים לגבי אתר ברשת, ביצוע פעולה כלשהי על מסמך וורד, יהיה לכם הרבה יותר פשוט להיעזר בשירותי הסקייפ.

בעיות אבטחה

תוכנת הסקייפ פותחת מספר דברים הנקראים “פורטים”, שטכנאי מחשבים מתוחכם יכול לפתוח. הדבר מאפשר את תפעול התוכנה, ואולם ביחד עם פתיחת הפורטים מתרחשת גם פרצה באבטחה, שיכולה לאפשר לוירוסים למיניהם לפגוע לכם במחשב, או אף חס וחלילה להקשיב לשיחותיכם.

אנונימיות ומזכירה אלקטרונית

רוב המעריצים של התוכנה והמשתמשים המושבעים שלה אוהבים את האפשרות להיות אנונימי לחלוטין. כל עוד אתם מבצעים שיחה לטלפון ולא לאיש קשר בסקייפ, על צג המסך שלו יופיע מספר רנדומלי לחלוטין (שהוא כמובן, לא המספר שלכם). תוכלו לבצע שיחות טלפון חשאיות או כאלה שאתם סתם לא רוצים לחשוף בהם את הזהות שלכם.

זמינות מירבית – או שלא ?

תוכלו להשתמש בתוכנת הסקייפ דרך כל מחשב בעולם, וכל מה שתצטרכו הוא להוריד את התוכנה ששוקלת מעט. כשתקלידו את שם המשתמש והסיסמה שלכם, התוכנה תוביל אתכם אל חשבון המשתמש שלכם, ותזכור כמה כסף נשאר לכם בחשבון הסקייפ לביצוע שיחות. ואולם, עדיין לא הושלמה באופן מלא הטכנולוגיה שתאפשר את ניוד הסקייפ – כלומר שלא תוכלו ללכת באמצע הרחוב ולבצע שיחת סקייפ, אלא תצטרכו למצוא מחשב ממנו תתבצע השיחה.

מתאים לחו”ל

מטיילי הודו ודרום אמריקה למיניהם מכירים את התוכנה הזו מקרוב. אי שם, בקצה העולם, בכפר נידח בדרום פרו, נמצא קפה אינטרנט ועליו התוכנה סקייפ, המעבירה אתכם בדיוור ישיר לכל מקום בעולם. מספר לחיצות קצרות ותוכלו בתוך רגע להיות בקשר עם המשפחה והחברים, ולדבר עם הארץ ככל שתרצו. זהו אחד מהיתרונות הגדולים של סקייפ, ונדמה שרוב ההכנסות שלו מגיעות ממטיילים שמשתמשים בתוכנה כדי להיות בקשר עם הבית.

עדיין לא מחליף את הפלאפון

למרות שיש בתוכנה תוכנת מזכירה חינמית, תצטרכו לשלם הרבה יותר כסף בשביל שירות קבלת שיחות למספר סקייפ – זה הופך להיות בערך כמו להחזיק קו פלאפון רגיל. ניתן לשלוח הודעות אסאמאס, אולם לא תוכלו לקבל חזרה תשובה למספר הסקייפ. לכן, לא תוכלו לסמוך באופן מלא על הסקייפ, אלא רק שאתם בקרבת מחשב ויש לידכם טלפון נוסף לקבלת שיחות.