ניהול מידע במחשב מפי טכנאי מחשבים

העולם הדיגיטאלי שדרג לנו את החיים מקצה לקצה, אלבומי התמונות שהיינו קונים פעם בחנות הצילום עם המעטפה של התמונות הוחלפו באלטרנטיבות דיגיטאליות חדשניות.

פעם היינו עושים יומולדת לילד, דואגים שיהיו הפעלות לילדים, שקיות הפתעה, עוגה ומה שמסביב

אך לא שוכחים לתעד את הכול בתמונות וידאו, והקלות שבה היום ניתן לצבור זיכרונות דיגיטאליים מגיעה עד למכשיר הסלולארי שמלווה אותנו כמעט בכל שנייה בסדר היום שלנו.

גם קלטות הוידיאו שודרגו לפורמטים איכותיים יותר שלבסוף מגיעים למחשב כקובץ לכל דבר.

ולמעשה גם מסמכים, מוזיקה וכל עולם התוכן הדיגיטאלי מוצא את מקומות על הדיסק הקשיח במחשב.

ריבוי מידע וקבצים היינו דבר שכיח בעידן הנוכחי וארגון נכון יכול להפוך את הניווט וההתמצאות לפשוט יותר. מלבד זאת, בתקווה שהנכם מקפידים לבצע גיבויים שוטפים תוכלו לבצע זאת יותר בקלות.

מנקים את השולחן

תכנון נכון והקפדה על כללים מוגדרים מראש יכולה להקל מאוד על ניהול התיקיות והקבצים במחשב במידת הצורך תוכלו להיעזר בטכנאי מחשבים

השולחן עבודה משמש אותנו כמסך ניווט ראשי במערכת ההפעלה, שם תהיה לנו גישה לכוננים, מסמכים, אייקונים על השולחן העבודה וברוב המחשבים הביתיים ניתן למצוא שם גם הרבה קבצים ותיקיות שמאוחסנות באופן זמני עם פוטנציאל לקביעות על שולחן העבודה.

מומלץ להמעיט ככל האפשר באחסון מידע כל שולחן העבודה (Desktop) במיוחד בקבצים עם נפח גדול.

ניקוי שולחן העבודה מג’אנק ושאר שאריות ותיקיות שאיבדו דרכם יכול אף לשפר את ביצועי מערכת ההפעלה גם כאן תוכלו להיעזר בטכנאי מחשבים מנוסה שיעזור לביצוע הפעולה.

כאשר אנחנו פותחים “תיקיה חדשה” ורוצים לאחסן בה תמונות של הילד\ה יהיה עדיף לנסח את שם התיקיה בפורמט “11-2010 – תמונות של ליאב בסלקל“. מאשר לרשום “תמונות חדשות” או “תמונות חדשות 222” וכדומה. אל תחסכו במילים, ככה יהיה לכם יותר קל למצוא אחר כך.

למה לחצות?

הכונן הקשיח שממוקם שם בתוך המחשב למעשה מכיל את כל המידע והקבצים החשובים לנו.

יש באפשרותנו לחלק את הכונן הקשיח למחיצות ובכך ליצר חלוקה בהתאמת אישית של שטח האחסון הכולל שמכיל הכונן הקשוח לכוננים (שימו לב פעולה זאת דורשת מיומנות ולכן מומלץ לפנות לטכנאי מחשבים).

המחיצה הראשית (כונן (C תמיד יכיל את מערכת ההפעלה והתוכנות החשובות לנו.

מומלץ ליצר כוננים נוספים שישמשו לאחסון מאוד נקודתי, לדוגמא:

תוכלו ליצר מחיצה נוספת (כונן D) שישמש כמקום אחסון לתוכן דיגיטלי בלבד כגון, תמונות, סרטים, מוסיקה ועוד.

אם המחשב משמש אתכם גם למטרות עבודה רצוי ליצר מחיצה שתשמש אך ורק לעבודה.

בעיסוקי סביב עולם המחשבים נתקלתי לא מעט באנשים שאיבדו מידע יקר בגלל קריסה כזו או אחרת של מערכת הקבצים במחשב או וירוס שתקף. גם לאלו שמקפידים על גיבויים לעיתים זה גורם נזק וקושי שחזור. פילוח המידע למחיצות מגדיל באופן משמעותי את היכולת למנוע אובד גורף של כל המידע במחשב בשל כשל טכני כזה או אחר שהגורל זימן לנו.