פירמוט המחשב – טכנאי מחשבים מסביר

פירמוט המחשב , מה זה בכלל?

 

ייתכן ורובנו  אכן מבינים את המשמעות הפעולה הכל כך חביבה על טכנאי מחשבים– פירמוט

אך ספק רב אם הנכם מבינים את העומד מאחורי מילה זו , מה מתבצע בפועל ע”יטכנאי מחשבים,

האם תמיד ביצוע פירמוט הוא דבר חיוני או שמא אפשר להימנע מכך והאם תמיד חייבים לאבד חומר חשוב ויקר כאשר נדרשים לקרוא לטכנאי מחשבים לצורך ביצוע פירמוט?

נתחיל מהשאלה האחרונה ,שבד”כ הינה השאלה הגורלית והעיקרית כאשר אנו קוראיםלטכנאי מחשבים הביתה, האם אאבד חומר חשוב ויקר? האם כל הדואר אלקטרוני המסמכים ושאר חומרים רגישים  יילכו לאיבוד?

התשובה לכך מתחלקת לכמה גורמים שיובנו במהלך המאמר.

תחילה שאלה זו מושפעת בעיקר מסיבת ביצוע הפירמוט .

במידה ונדרשת לפרמט את המחשב ע”י טכנאי המחשבים בשל כשל טכני ייתכן והמידע הנמצא על גבי הכונן הקשיח עשוי להיות חסר גישה ולא תהייה אפשרות לשחזר מידע (באמצעים אשר הולמים את המחיר אותו נסכים לשלם – כמובן כי הדבר תלוי ברגישות המידע ובמצבים בהם המידע רגיש במיוחד ,קיימות מעבדות המתמחות  במתן פתרונות שיחזור ענפים לכשלים טכניים ותוכנתיים כאחד)

בשאר המקרים בהם נדרשת לבצע פירמוט המחשב ע”י טכנאי מחשבים סביר להניח כי ניתן לבצע גיבוי בטרם עת לוודא שאכן כל החומר הועבר למדיה חיצונית כגון כונן קשיח חיצוניDISK ON KEY תקליטור או כל התקן המאפשר אחסון מידע.

מה זה פירמוט בכלל?

פירמוט משמעו הבאת אמצעי אחסון כלשהו למצב שימוש.

בפעולת הפירמוט נמחק כל המידע אשר נמצא על גבי הכונן ונכתבים מקטעי איתחול חדשים.

פעולת הפירמוט גורמת למחיקת כל המידע על גבי הכונן(מומחים בתחום ידעו לשחזר כונן גם לאחר שעבר פירמוט אך הדבר אינו וודאי ולכן כדאי לדאוג לגיבוי הולם טרם לכן.)

 

האם תמיד פירמוט הוא הפיתרון הנכון עבורי?

לא בטוח , פירמוט הינו פיתרון נכון וחכם כאשר מערכת ההפעלה משובשת לחלוטין ונגועה באופן קריטי ע”י מזיקים כאלה או אחרים , רוב הפעמים בהם המחשב נגוע בוירוסים רוגלות ושאר מזיקים ניתן יהיה לפתור זאת ללא צורך בפירמוט וזאת ע”י טכנאי מחשבים מנוסה אשר יעשה את מאבקו נאמנה בגורמים העוינים . אנחנו בא.מ. מחשבים נשמח לעשות הכל בשביל למנוע מכם מצב בו תצטרכו לפרמט את מחשבכם האישי שלא לצורך.

האם פעולת הפירמוט מזיקה למחשב?

בהחלט לא. ההפך הוא הנכון פעולת הפירמוט היא כמו ניקיון פסח היא מביאה אותנו למצב התחלתי של ניקיון וסדר וממנו אנו יוצרים בלאגן ואי  בהמשך השנה , אותו דבר עם פעולת הפירמוט.

מומלץ לבצע אחת לתקופה ניקוי מקיף של המחשב .

כמו שניקיון אבק נשמע לנו טריוויאלי והכרחי כך גם פעולת הפירמוט תעזור לנו ולטכנאי מחשב להאריך את חיו של היקר לנו מכל , המחשב.

 

 

כל הזכויות שמורות : א.מ. מחשבים – איתי מרסיפר –  טכנאי מחשבים – מנכ”ל